ru
Ru
En
fa
Fa
255px-Flag_of_Iran.svg

تلفن دفترمرکزی ۰۲۱-۲۹۳۲

اطلاعاتی در مورد تولید کننده ساندویچ پانل

پانل های سقفی یکی از محصولات این تولید کننده ساندویچ پانل است. از این پانل ها جهت ساخت سقف های ساختمان استفاده می شود.

تولید کننده ساندویچ پانل

مجموعه تولید کننده ساندویچ پانل کبیر پانل یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان انواع ساندویچ پانل در ایران است. این مجموعه به تولید مدل های مختلف ساندویچ پانل پرداخته و آن ها را با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب در اختیار شما قرار خواهد داد. در ادامه این متن، جهت آشنایی با این مجموعه، به معرفی انواع محصولاتی خواهیم پرداخت که یک تولید کننده ساندویچ پانل قادر به تولید آن ها است.

انواع ساندویچ پانل بر حسب کاربرد

این تولید کننده ساندویچ پانل دو نوع ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری را با کیفیتی فوق العاده تولید و عرضه می کند. هرکدام از این دو مدل،‌ همانطور که نام آن ها پیدا است، برای مصارف مشخص کاربرد دارند و بنا به دلایل مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 

ساندویچ پانل سقفی

پانل های سقفی یکی از محصولات این تولید کننده ساندویچ پانل است. از این پانل ها جهت ساخت سقف های ساختمان استفاده می شود. همانطور که می دانید، ساندویچ پانل یک عایق گرمایی با کیفیت و مطمئن شناخته می شود و بسیاری از ساختمان ها به همین خاطر از آن ها استفاده می کنند. تحقیقات نشان داده است که حدود 30 درصد از انرژی هدر رفته از ساختمان ها، از طریق سقف ها جابجا شده و خارج می شود. البته این امر تنها محدود به هوای گرم داخل ساختمان ها نیست،‌ بلکه در مورد سرما نیز صدق می کند. از ساندویچ پانل به منظور به حداقل رساندن میزان این جابجایی انرژی استفاده می شود. به عبارت دیگر، استفاده از ساندویچ پانل سقفی باعث می شود که در زمستان ها محیط ساختمان شما سرد نشده (گرمای خود را از دست ندهد) و در تابستان ها نیز خنک بماند (سرمای خود را از دست ندهد و یا اینکه گرمای بیرون به داخل ساختمان وارد نشود).

ساندویچ پانل دیواری

یکی دیگر از محصولات عرضه شده توسط یک تولید کننده ساندویچ پانل، پانل های دیواری هستند. از این پانل ها همانطور که از نامشان پیدا است،‌ برای ساخت دیوار استفاده می شود. صرف دیواری و یا سقفی بودن،‌ تاثیری در جنس عرضه شده توسط یک تولید کننده ساندویچ پانل نخواهد داشت،‌ بلکه این دو تنها دو نوع کاربرد متداول از این پنل ها هستند. با این حال، پنل های دیواری و یا سقفی ممکن است برخی تفاوت های ظاهری با یکدیگر داشته باشند.

پانل های دیواری تولید شده، همانند تمام محصولات دیگر یک تولید کننده ساندویچ پانل، از 3 لایه تشکیل شده است. لایه میانی که ضخامت بیشتری داشته و عموماً انعطاف پذیر است، ممکن است از جنس و الیاف مختلفی ساخته شده باشد. ویژگی های مختلف در مدل های مختلف این پانل ها عموماً ناشی از تفاوت در جنس این لایه است. 2 لایه از فلزی نازک نیز در دو طرف این لایه قرار می گیرند تا مجموعاً ساندویچ پانل 3 لایه‌ای ساخته شود. در نظر داشته باشید لایه های فلزی وظیفه استحکام و شکل دهی به پانل را دارند و لایه میانی قابلیت عایق بودن را به پانل اضافه می کند.

 

 

 

انواع ساندویچ پانل بر اساس جنس

همانطور که بیان شد، سقفی و یا دیواری بودن تنها نوعی دسته بندی ظاهری و کاربردی از ساندویچ پانل است. با این حال، دسته بندی تخصصی تر را باید از اساس جنس،‌ ویژگی و کارکرد ها انجام داد. محصولات تولید شده توسط یک تولید کننده ساندویچ پانل را می توان به 3 دسته اساسی تقسیم کرد. این 3 مدل بر اساس جنس الیاف به کار رفته در لایه میانی پانل شکل می گیرند.

تولید ساندویچ پانل با پلی‌استایرن

اولین و قدیمی ترین شرکت های تولید کننده ساندویچ پانل از این ماده برای تولید محصولات خود استفاده می کردند. امروزه استفاده از مدل های ساخته شده توسط پلی ‌استایرن کاهش پیدا کرده و عموماً شرکت ها و افراد از مدل های دیگر استقبال می کنند. همین امر باعث شده است تا شرکت های تولید کننده ساندویچ پانل قیمت این محصول را کاهش دهند تا دارای مزیت قیمتی نسبت به مدل های رقیب خود باشد.

با این حال، در نظر داشته باشید که اگرچه مدل های جدیدتر کیفیت و کارایی بالاتری دارند، ولی اگر قصد استفاده از ساندویچ پانل در مکان هایی دارید که صرفه جویی در مصرف انرژی و میزان عایق شدن سطوح مهم ترین دلیل شما برای استفاده از پانل ساندویچ نیست، کماکان می توانید پلی استایرن را به عنوان یک گزینه جدی در نظر داشته باشید.

 

 

تولید ساندویچ پانل با پشم سنگ

در این مدل، تولید کننده ساندویچ پانل از پشم سنگ به عنوان لایه میانی استفاده می کند. یکی از مزایای مهم استفاده از پشم سنگ، ایجاد عایقی قوی در برابر صدا است. بررسی ها نشان می دهد که کارایی استفاده از این مدل برای ایجاد عایق صدا تا صداهایی با قدرت 33 دسی‌بل کافی خواهد بود و مانع از نفوذ و انتقال آن ها خواهد شد.

مزیت عمده دیگر برای استفاده از پشم سنگ، استفاده مقاومت این ماده در برابر آتش سوزی است. عایق حرارتی پشم سنگ به مثابه نوعی حفاظ در برابر آتش شناخته می‌ شود، چون آتش‌گیر نمی ‌باشد و شعله ‌ور نیز نمی ‌شود. این ماده قادر است تا دمای 750 درجه سانتی گراد را تحمل کند. نقطه ذوب آن 1300 درجه سانتی گراد است. بنابراین، قادر است تا حدود 10 ساعت در آتش سوزی خود را حفظ کرده و آسیب چندانی نبیند.

 

تولید ساندویچ پانل با پلی اورتان

این مدل جدیدترین محصول ارائه شده توسط شرکت های تولید کننده ساندویچ پانل است و خود را تبدیل به محبوب ترین مدل نیز کرده است. پلی اورتان یک عایق حرارتی بسیار فوق العاده است. بنابراین، اگر هدف اصلی شما از استفاده از ساندویچ پانل ایجاد عایق حرارتی مناسب است، حتماً این مدل را انتخاب کنید. مدل های تولید شده توسط پلی اورتان وزن کمی نیز دارند. هر متر مربع ساندویچ پانل ساخته شده توسط پلی اورتان حدود 40 کیلوگرم وزن خواهد داشت. همین امر باعث شده تا نصب آن آسان‌تر از مدل های پیشین باشد.

منبع 1

منبع 2

منبع 3

منبع 4

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
Open chat