ru
Ru
En
fa
Fa
255px-Flag_of_Iran.svg

تلفن دفترمرکزی ۰۲۱-۲۹۳۲

آشنایی با ساندویچ پانل AFS

در مقالات سری قبل سایت کبیر پانل با انواع ساندویچ پانل و کاربردهای آن مثل ساندویچ پانل دیواری طرح آجر، ساندویچ پانل ضدحریق، ساندویچ پانل اتاق تمیز، ساندویچ پانل دیواری پیچ مخفی و… آشنا شدید. در این مقاله شما را با نوع دیگری از انواع ساندویچ پانل یعنی ساندویچ پانل AFS آشنا خواهم کرد.

ویژگی متمایز ساندویچ پانل AFS از سایر پانل ها

در ساخت سازه ساندویچ پانل AFS از مواد جدیدی  استفاده شده. این سازه ها از یک هسته یا عایق آلومینیومی است و دولایه بیرونی و داخلی آن نیز از جنس آلومینیوم است. تقریبا تمام ساندویچ پانل ها از فوم جنس پلیمر و یا الیاف معدنی استفاده کرده اند؛ اما وجه تمایزی که ساندویچ پانل AFS با سایر ساندویچ پانل ها دارد این است که جنس عایق داخلی آن از فلز است و به همین علت، میزان مقاومت و استحکام آن نسبت به سایر پانل ها چندین برابر بیشتر است.

روش های تولید ساندویچ پانل AFS

بسته به نوع ورق به کار رفته ، نحوه پردازش و تولید و هسته عایق میانی، روش تولید این نوع پانل ها را میتو.ان به چهار دسته زیر تقسیم بندی کرد. این روش ها عبارتند از:

روش Ex-situ bounded AFS

این روش با استفاده از چسباندن ورق های فلزی توسط فوم آلومینیومی که خاصیت چسبندگی بالایی دارد انجام میشود. عایق های آلومینیومی که در ساخت این پانل ها به کار برده شده از  جنس سلول بسته و یا باز هستند. هنگامی که از عایق سلولی بسته برای ساخت پانل استفاده میشود، آلیاژ های آلومینیومی به کار رفته در آن به روش متالوژی پودری تولید میگردد. در این شیوه که مختص به ساخت ساندویچ پانل AFS است، از فضاسازی که میان پودرهای سازنده قرارداده شده و به روش استاندارد تبخیر میشوند، استفاده میگردد. در این حالت، عایق به حالت اسفنجی در می آید.

روش in-situ  bonded  AFS

در این روش به جای استفاده از پوسته آلومینیومی از پوسته فولادی استفاده میگردد و مایع هسته آلومینیومی نیز در زمان تزریق به راحتی به فولاد متصل میگردد.

سه بعدی سازی

کامپوزیت سه لایه قبل از حرارت دادن، به شکل دلخواه فرم دهی میشود و در نتیجه شکل سه بعدی مورد نظر تولید خواهد شد.

قالب ریزی فوم انتگرال

در روش قالب ریزی فوم انتگرال، شکل هندسی فوم به شکل از پیش طراحی شده قالب آن بستگی دارد.

روش اتصال قطعه AFS با سایر قطعات فلزی

در اتصال قطعات مختلف فلزی به پانل AFS میتوان از روش های مختلف اتصال دهی همچون جوشکاری با لیزر، پرچ، جوشکاری MIG و  TIG استفاده کرد.

مزایای پانل AFS

  1. به خاطر فضای پر حفره هوا و داشتن حالت اسفنجی  در میان این فوم ها، وزن پایینی دارند و سبک وزن هستند.
  2. به علت سبک وزن بودن، قابلیت حمل و نقل آن آسان است.
  3. مقاوم در برابر ضربه و حرارت و دارای استحکام قابل توجه نسبت به انواع دیگر پانل ها
  4. سازگاری بالا با محیط زیست دارد و در هنگام ساخت و پردازش هیچ گونه گاز سمی تولید نمی کند.
  5. همچنین قابلیت بازیافت سریع دارد.

کاربردهای پانل AFS

  • همان طور که گفتیم، این نوع پانل ها نسبت به سایر پانل ها مقاومت بالایی دارند و به همین دلیل از آن ها در صنایع مختلفی همچون صنایع هوایی، دریایی و یا در صنایع حمل و نقل زمینی و برای ساخت بدنه هواپیما از آن استفاده می گردد.
  • همچنین در سایر صنایع همچون صنعت خودروسازی، ناوگان حمل و نقل عمومی و… کاربرد دارد و به دلیل سبک وزن بودن این نوع پانل ها استفاده از آن در ساخت وسایل نقلیه موچجب مصرف سوخت کمتر میگردد.
  • همچنین به دلیل قابلیت جذب انرژی ضربه ای، از ساندویچ پانل AFS میتوان به عنوان لرزه گیر و  مواد جاذب انرژی انفجار استفاده کرد.
  • در صنایع ساختمان سازی نیز میتوان از ساندویچ پانل AFS استفاده کرد.
  • بخه عنوان کاتالیست در فرآیندهای مختلف مورد استفاده قرار میگیرند
  • از آن ها میتوان در مبدل های حرارتی استفاده کرد.
  • در صنایع نفت و انرژی نیز کاربرد فراوانی دارد.

سخن آخر

در  این مقاله با ساندویچ پانل از نوع AFS ، کاربردها و مزایای آن آشنا شدید. این پانل نسبت به سایر پانل ها از استحکام و مقاومت بیشتری برخوردار بوده و در برابر ضربات استحکام بیشتری دارد. سبک وزن است و  به همین دلیل حمل و نقل آن به منظور استفاده در مکان ها و صنایع مختلفی مثل ساختمان سازی، کشتی سازی، خودروسازی و… بسیار آسان است.

برای نصب انواع ساندویچ پانل میتوانید با تکنسین های حرفه ای کبیرپانل در تماس باشید تا کار نصب انواع پانل ها را در کوتاه ترین زمان ممکن برای شما انجام دهند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Open chat