ru
Ru
En
fa
Fa
255px-Flag_of_Iran.svg

تلفن دفترمرکزی ۰۲۱-۲۹۳۲

اطلاعاتی در مورد ساندویچ پانل سقفی

یکی از مهم ترین متغیرها در تولید پانل های ساندویچی، قطر و ضخامت آن است. با افزایش این ضخامت، محافظت و قدرت پانل بیشتر خواهد شد.

ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی یکی از محبوب ترین تجهیزات و اجناسی است که امروزه مورد توجه فعالان عرصه ساخت و ساز قرار گرفته است. استفاده از ساندویچ پانل سقفی مزایای زیادی را برای این افراد و برای ساختمان به همراه خواهد داشت. در این متن به معرفی این مزایا خواهیم پرداخت. ولی پیش از پرداختن به مزایای مختلف استفاده از ساندویچ پانل سقفی، بهتر از نگاهی گذرا به این محصول داشته باشیم و آشنایی بیشتری با آن پیدا کنیم.

ساندویچ پانل سقفی یکی از مدرن ترین دست آوردهای عرصه ساخت وساز است. ویژگی های خاص این پانل ها باعث می شود که سفت و محکم بوده و نصب آن ها نیز بسیار آسان باشد. در ساخت این پانل ها از یک لایه شامل پشم سنگ، پشم شیشه، اورتان و یا پلی استایرن استفاده می شود و این لایه توسط دو لایه فلزی گالوانیزه و استیل محافظت می شود. ترکیب این دو باعث می شود که حفاظت بسیار مناسبی ایجاد شده و ساختمان شما از آن نفع ببرد. از ساندویچ پانل سقفی عموماً برای کاهش هزینه های مرتبط با نصب و همچنین جهت کاهش وزن ساختمان استفاده می شود.

 

ساندویچ پانل سقفی چیست؟

این پانل تقریباً تمامی ویژگی های ساندویچ پانل های معمول و متداول را دارند، ولی با این تفاوت که از آن ها عموماً برای ساخت و ساز سقف ساختمان ها استفاده می شود. بنابراین، از آنجایی که ساندویچ پانل سقفی از نظر ساختار و ماهیت شبیه به مدل های دیگر ساندویچ پانل است، همانند این مدل ها از چند لایه کامپوزیتی ساخته شده است. عموماً پنل های ساندویچی از 3 لایه تشکیل می شوند. یک لایه سبک وزن و قطور در وسط و دو لایه عموماً فلزی و مقاوم در دو سو. هرکدام از این لایه ها کاربرد خاصی دارند. برای مثال، لایه میانی وظیفه عایق حرارتی و صدا را به عهده دارد و لایه های فلزی طرفین کارشان فرم دادن به ساندویچ پانل سقفی و ایجاد استحکام در آن است. بنابراین، دور از ذهن نخواهد بود اگر بگوییم انتخاب جنس و اندازه این لایه ها می تواند متفاوت باشد و بر همین اساس مدل های مختلف ساندویچ پانل شکل می گیرند. توضیح پیرامون دسته بندی های مختلف این محصول از حوصله این بحث خارج است. ولی به صورت کلی در نظر داشته باشید که مدل های مختلف این پانل ها را باید بر اساس نیازها، اهداف کاربرد و همچنین شرایط محیطی ساختمان خود انتخاب کنید.

 

 

مزایای استفاده از ساندویچ پانل سقفی

امروزه بسیاری از ساختمان ها پانل ساندویچی را بهترین، عملی ترین و کم هزینه ترین روش برای ساخت ساختمان هایی می دانند که مصرف انرژی در آن ها کاملاً بهینه است. این ساختمان ها در تابستان ها خنک و در زمستان ها گرم‌تر خواهند بود. اما این دو مورد تنها مزایای استفاده از ساندویچ پانل سقفی نیستند. در ادامه به معرفی برخی از مزایای استفاده از ساندویچ پانل سقفی خواهیم پرداخت.

صرفه جویی در هزینه

متخصصان بر این باور هستند که حدود 25 درصد حرارت معمولاً‌ از طریق نصب سقف های غیرکارآمد و غیر اصولی به هدر می رود. این امر باعث می شود که ساختمان شما سریع‌تر گرم و یا سرد شده و در نتیجه هزینه های مربوط به گرمایش و سرمایش منزل نیز افزایش پیدا کند. ساندویچ پانل سقفی طول عمر بالایی دارد، نصب آن آسان بوده و صرفه جویی زیادی در مصرف انرژی نیز خواهد داشت. ساندویچ پانل سقفی هم از طریق کاهش هزینه های نصب و هم از طریق کاهش هزینه های مرتبط با قبوض انرژی منزل برای شما صرفه اقتصادی خواهد داشت.

انعطاف در طراحی

هنگام ساخت سقف های سنتی، امکان انعطاف زیادی در طراحی نخواهید داشت. این در حالی است که ساندویچ پانل سقفی در طرح، رنگ، اندازه و ویژگی های مختلفی تولید می شود و می توانید هرکدام از آن ها را خریداری کرده و به راحتی نصب کنید. این امر باعث می شود تا قادر باشید خلاقیت بیشتری در طراحی داخلی ساختمان به خرج داده و ساختمان خود را متفاوت بسازید.

 

 

نصب آسان

ساندویچ پانل های سقفی در مدل ها و اندازه های مختلفی تولید می شوند. یکی از مهم ترین متغیرها در تولید پانل های ساندویچی، قطر و ضخامت آن است. با افزایش این ضخامت، محافظت و قدرت پانل بیشتر خواهد شد. بنابراین، هنگام انتخاب پانل مناسب برای ساختمان خود،‌ باید به اهداف و نیازهای خود رجوع کرده و بر همین اساس مدل مناسبی را انتخاب کنید. به هرحال، نصب تمام این مدل ها در مقایسه با ساخت سقف های سنتی (با استفاده از آجر و سیمان) آسان‌تر، سریع‌تر و کم‌دردسر بوده و هزینه بسیار کمتری نیز خواهد داشت.

طول عمر بالا

همانطور که پیش‌تر بیان شد، در ساخت ساندویچ پانل سقفی از دو لایه فلز استیل و ضد زنگ استفاده می شود. فلز نه تنها طول عمر بیشتری دارد، بلکه در گذر زمان کمتر ظاهر خود را از دست می دهند. معمولاً برای ساخت پانل های ساندویچی از بهترین و با کیفیت‌ترین اجناس و مواد اولیه استفاده می شود و همین امر باعث شده تا طول عمر بالایی داشته باشند.

مزیت های زیستی

مزیت های زیستی

پنل های فلزی به کار گرفته شده در ساندویچ پانل سقفی باعث می شود تا در برابر حملات آفات و حشرات ایمن باشند. این در حالی است که استفاده از دیوارهای چوبی و یا سیمانی ممکن است بستر مناسبی برای رشد برخی حشرات باشند و یا اینکه رطوبت زیادی جذب کنند. علاوه بر این، برای ساخت ساندویچ پانل سقفی به هیچ عنوان از اوره فرمالدئید استفاده نمی شود و بنابراین هیچ ضرر جسمانی برای شما به همراه نخواهد داشت.

 

منبع1

منبع2

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Open chat