ru
Ru
En
fa
Fa
255px-Flag_of_Iran.svg

تلفن دفترمرکزی ۰۲۱-۲۹۳۲

انواع ساندویچ پانل سقفی

ما در این مقاله تحت عنوان انواع ساندویچ پانل سقفی به آن پرداخته ایم.پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.همانگونه که می دانید یکی از مهمترین قسمت های هر ساختمان دیوار و قسمت های بیرونی آن می باشد چرا که این قسمت ها همیشه با محیط پیرامون در ارتباط می باشند. در علم و هنر معماری دیوار ها جداره های عمودی و سقف جداره افقی بنا به حساب می آیند و هر کدام وظیفه تامین و حفظ شرایط دمایی و رطوبتی ساختمان را برعهده دارند.

از آنجایی که سقف بیشتر در معرض تابش نور آفتاب و همچنین در معرض بارش برف و باران می باشد و وظیفه آن از دیوارها بیشتر است باید در انتخاب متریال آن دقت بیشتری داشت، در گذشته برای ساخت سقف خانه ها از آجر و در سالیان نه چندان دور از تیرچه بلوک استفاده می شد ولی امروزه از ساندویچ پانل سقفی استفاده می شود،اما اینکه ساندویچ پانل سقفی چیست؟

ساندویچ پانل سقفی چیست؟

ساندویچ پانل عایقی می باشد که از سه لایه ساخته شده است این سه لایه عبارتند از دو لایه ورق نازک و سبک و یک لایه که در میان این دو لایه قرار دارد. ساندویچ پانل سقفی معمولاً در مکان هایی استفاده می شود که به استحکام بالا و وزن پایین نیاز دارد، چرا که وزن پانل سقفی نسبت به سایر متریال های استفاده شده برای سقف کمتر می باشد و مقاومت بیشتری دارد.

به شکل کلی این محصول برای پوشش های خارجی ساختمان و جاهایی که در معرض رطوبت  آب و هوا قرار دارند استفاده می شود و به طور مشخص از ساندویچ پانل سقفی برای سقف خانه ها استفاده می شود. البته انتخاب ساندویچ پانل سقفی واستفاده ازآن به عوامل مختلفی بستگی دارد.

 

انواع ساندویچ پانل سقفی کدامند؟

 

ساندویچ پانل های سقفی را با توجه به جنبه های مختلف و زیادی تقسیم بندی می کنند که از مهمترین آنها می توان به: تقسیم بندی ساندویچ پانل از لحاظ و جنبه ابعاد و اندازه، رنگ، جنس هسته، سطح لایه بیرونی و جنس ورق  اشاره کرد. که ما در ادامه مقاله به بررسی هر کدام از این جنبه ها خواهیم پرداخت.

 

انواع ساندویچ پنل سقفی از جنبه جنس ورق ها

 

ساندویچ پانل سقفی از لحاظ نوع ورقه ها که نوع لایه های هر دو طرف می باشند به دو نوع ساندویچ پانل سقفی با لایه های ورق گالوانیزه و ورق آلوزینک تقسیم بندی می شوند. استفاده از هر یک از این ورق ها مزایایی خاص خود را دارد.

انواع ساندویچ پانل سقفی

 از جنبه لایه بیرونی

 

شکل سطح لایه بیرونی در ساندویچ پانل سقفی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد به طوری که بر عملکرد ساندویچ پانل اثر مستقیم می گذارد.

وجود برآمدگی و صاف نبودن لایه های خارجی ساندویچی باعث افزایش کارایی آن می شود به همین خاطر ساندویچ پانل سقفی از لحاظ شکل سطح خارجی انواع مختلفی دارد که بر اساس شکل هندسی آن تقسیم بندی می شوند که از مهمترین آنها می توان به ساندویچ پانل سقفی ذوزنقه ای، ساندویچ پانل سقفی سینوسی ، ساندویچ پانل سقفی طرح سفالی و غیره اشاره کرد.

از لحاظ ابعاد و اندازه

 

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ساندویچ پانل سقفی در چند عرض مشخص ساخته و روانه بازار می شود ولی این ساندویچ پانل ها از لحاظ طول و ضخامت با یکدیگر متفاوت می باشند. که هر کدام می توانند با توجه به شرایط خاص بهترین انتخاب باشند.

انواع ساندویچ پانل سقفی از لحاظ ضخامت تا ۲۰ سانتی متر تولید می شوند.

معمولاً ضخامت و طول ساندویچ پانل های سقفی  با توجه به نیاز مشتری طراحی و تولید می شوند.

 

انواع ساندویچ پانل سقفی از لحاظ رنگ

قرارگیری ورق ها در دو طرف و همچنین ساختار چند لایه ساندویچ پانل سقفی باعث شده که امکان تولید ساندویچ پانل در رنگ های متنوع و زیاد وجود داشته باشد، رنگ های استاندارد ساندویچ پانل سقفی منطبق بر کدهای رنگی می باشد با توجه به این موضوع معماران و سازندگان در هنگام طراحی با مراجعه به کاتالوگ انواع ساندویچ پانل می توانند رنگ مورد نظر خود را که با بافت سازه هم خوانی داشته باشد به راحتی انتخاب کنند.

امیدواریم که با خواندن این مقاله اطلاعات کافی در مورد ساندویچ پانل سقفی و انواع آن به دست آورده باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Open chat