ru
Ru
En
fa
Fa
255px-Flag_of_Iran.svg

تلفن دفترمرکزی ۰۲۱-۲۹۳۲

انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل، انواع مختلفی در بازار دارد؛ در ادامه مقاله با موارد کاربرد هر یک از انواع ساندویچ پانل و مزایای آن ها بیشتر آشنا خواهید شد.

مزیت های کاربردی ساندویچ پانل

  • قبل از معرفی انواع ساندویچ پانل موجود در بازار، در ابتدا می خواهیم مروری بر مزیت های کاربردی ساندویچ پانل داشته باشیم. یکی از مزایای ساندویچ پانل، سبک وزن بودن آن است و به همین دلیل قابلیت نصب و  اجرای آسانی دارند.
  • عایق خوبی در برابر صوت، حرارت و رطوبت هستند و از ورود صداعای مزاحم، از گسترش آتش سوزی و ورود رطوبت نم باران به داخل سازه جلوگیری می کنند که از این نظر نسبت به مواد و مصالح سنتی مقرون به صرفه تر هستند؛ زیرا طول عمر سازه را بالا میبرند.
  • طول عمر و دوام بسیار بالایی دارند و هزینه تعمیر و نگه داری آن ها کم تر است.
  • با محیط زیست سازگاری بسیار بالایی دارند و قابل بازیافت هستند.
  • طرح و رنگ های بسیار متنوعی در بازار دارند که دست مشتری را باز میگذارد تا بسته به نوع سلیقه و نیازی که دارند، یکی از رنگ ها را سفارش دهد.
  • در تمامی اقلیم ها با هر نوع آب و هوایی قابلیت استفاده دارند.

آشنایی با انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل دیواری

برای پوشش دیوار سازه های مختلف مانند سوله ها، کارخانجات صنعتی، کانکس ها و… استفاده میشود. در لایه میانی آن ها از فوم پلی یورتان،پلی استایرن و… استفاده میشود تا عایق خوبی در برابر صوت، حرارت و  رطوبت باشند.

ساندویچ پانل سقفی

برای سقف سازه های مختلف سوله ها، مکان های مسکونی ، کارخانجات صنعتی و… استفاده می گردد. لایه های بیرونی این نوع پانل ها معمولا از جنس گالوانیزه و آلوزینک است. میان لایه های پانل سقفی فوم پلی یورتان قرار دارد تا عایق مناسبی در برابر صوت، رطوبت و حرارت باشد.

ساندویچ پانل پشم سنگ

یکی دیگر از انواع ساندویچ پانل است که ماده اولیه آن از پشم سنگ بازالت است. یکی از اصلی ترین مزیت این نوع پانل ها، ضد حریق بودن است و به همین دلیل، از این نوع پانل بیشتر در سازه های فولادی صنعتی استفاده میشود.

ساندویچ پانل پلی یورتان

این نوع پانل ها بیشترین مورد استفاده و کاربری را دارا هستند؛ زیرا ساندویچ پانل پلی یورتان، عایق بسیار خوبی در برابر صوت و حرارت است و بسیار مقاوم است.

ساندویچ پانل سردخانه ای

از انواع ساندویچ پانل است. در لایه های میانی ورقه این نوع پلنل ها از فوم پلی یورتان استفاده می کنند تا خاصیت عایق پذیری بیشتری به آن بدهند.

آشنایی با انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ضد حریق

همان طور که از نام آن مشخص است، این پانل ها نسوز هستند؛ به این معنا که ضدحریق بوده و در برابر آتش سوزی مقاوم هستند و مانع از گسترش آتش سوزی در سازه های مختلف میشوند.

ساندویچ پانل کامپوزیت

نوع ورق به کار رفته در ساندویچ پانل کامپوزیت از نوع ورق آلومینیوم، فولاد ضدزنگ و یا فولاد ضد کربن است. این نوع پانل ها انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند و از آن ها میتوان در صنایع گوناگون بسیاری استفاده کرد.

ساندویچ پانل طرح چوب

از انواع ساندویچ پانل موجود در بازار است که ورقه رویی آن از جنس فایبرگلس و چوب است و به دو شکل سقفی و دیواری قابل نصب و اجراست. طرح های متنوعی دارند. در لایه میانی این پانل ها از مواد فیبری و یا فوم پلی استایرن استفاده شده و به همین دلیل این پانل ها استحکام و مقاومت بسیار بالایی دارند.

گالوانیزه

این پانل ها با نام ساندویچ پانل آلوزینک نیز شناخته میشوند که به خاطر ترکیب آلیاژهای به کار رفته در آن مثل آلومینیوم، سیلیکون و روی مقاومت بسیار بالایی در برابر انواع ضربات فیزیکی و همچنین مکان هایی با تراکم شیمیایی بالا دارد و در مکان های مسکونی، صنعتی، تجاری، سوله و… کاربرد دارد.

طرح آجر

این نوع پانل ها در اکثر موارد در نوع دیوای موجود هستند. شکل و نمای ظاهری بسیار زیبا و همچنین طرح و رنگ های متنوعی دارند. در لایه میانی آن ها از فوم پلی یورتان استفاده شده تا خاصیت عایق پذیری خود را حفظ کند.

 اتاق تمیز

یکی دیگر از انواع پانل است که از ورود آلاینده ها و گرد و غبار به داخل محوطه جلوگیری کرده و بیتشر در مکان هایی مانند بیمارستان، آزمایشگاه ها، کارخانه های تولید مواد غذایی و…کاربرد دارند.

سخن آخر

در مقاله با انواع ساندویچ پانل آشنا شدید. شما بنا به سلیقه و نوع نیاز خود می توانید از هریک از انواع پانل ها استفاده کنید. ساندویچ پانل ها نسبت به موائ و مصالح سنتی بسیار به صرفه تر هستند و استفاده از آن ها در بلندمدت هزینه های شما را کاهش خواهند داد.

برای نصب ساندویچ پانل و خرید ساندویچ پانل دیواری نیز می توانید با تکنسین های مجرب کبیرپانل در ارتباط باشید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Open chat