ru
Ru
En
fa
Fa
255px-Flag_of_Iran.svg

تلفن دفترمرکزی ۰۲۱-۲۹۳۲

ایمنی در ساندویچ پانل چقدر است؟

در این مقاله می خواهیم میزان ایمنی در ساندویچ پانل را در حوادث گوناگون بررسی کنیم. تا انتهای مقاله همراه بمانید.

بررسی موارد ایمنی در ساندویچ پانل

ضد حریق بودن

برخی انواع ساندویچ پانل ضد حریق (PIR) وجود دارند که مقاومت زیادی در برابر انواع حریق دارند و از گسترش آتش سوزی جلوگیری می کنند و بیشتر برای نصب در مکان هایی مناسب است که احتمال آتش سوزی در آن جا زیاد باشد.

به دلیل استفاده از عایق نسوز پلی یورتان و همچنین ورق های گالوانیزه و آلوزینک در این نوع پانل ها، شما خیالتان می تواند راحت باشد که در صورت بروز حادثه نیز خسارات مالی زیادی به مکانی که در آن جا حضور دارید وارد نمیشود.

مقاوم بودن

همان طور که می دانید، یکی از ویژگی های انواع ساندویچ پانل مقاوم بودن آن ها در برابر انواع ضربات، فشار و… است  که این مورد می تواند جزو یکی از فاکتورهای ایمنی در ساندویچ پانل تلقی شود؛ زیرا می تواند از بروز حوادث ناگوار  ناشی از عدم مقاومت سازه جلوگیری کند.

ضد زلزله بودن

یکی دیگر از فاکتور های ایمنی در  ساندویچ پانل است. انواع ساندویچ پانل ها به دلیل وزن سبکی که دارند، در صورت بروز زلزله آسیب زیادی به افرادی که در ساختمان زلزله زده ساکن هستند وارد نمی کند.

راحتی نصب و مونتاژ

یکی از مزیت های ساندویچ پانل، راحتی فرآیند نصب و مونتاژ آن به دلیل سبک وزن بودن است و این مزیت موجب افزایش ضریب ایمنی در ساندویچ پانل شده و خسارات جانی را متوجه افراد نصب کننده ساندویچ پانل نمی کند.

ایمنی در ساندویچ پانل با توجه به موارد بهداشتی

نوع مواد اولیه و ساختار به کار رفته در ساندویچ پانل ها طوری است که شستشو و نظافت آن ها ساده باشد. همچنین این پانل ها خاصیت ضد باکتریایی دارند و از رشد باکتری و قارچ جلوگیری می کند و به همین دلیل می توان از این سازه ها برای ساختن انبار مواد غذایی و سوله نیز استفاده کرد.

همچنین به دلیل وجود ایمنی بهداشتی در ساندویچ پانل، از این سازه های پیش ساخته برای ساخت اتاق تمیز، بیمارستان های صحرایی، آزمایشگاه، موسسات تحقیقات و پژوهش علمی و… نیز استفاده می کنند.

میزان ایمنی در ساندویچ پانل در برابر رطوبت و مواد شیمیایی

به دلیل آن که جنس ورقه برخی ساندویچ پانل ها از آلومینیوم، آلوزینک و گالوانیزه است، به دلیل پوشش ضد زنگی که این ورقه ها در تماس با رطوبت و مواد شیمیایی دارند، دچار خوردگی و آسیب نمیشوند و همچنین از ورود رطوبت و مواد شیمیایی به به محل مورد نظر جلوگیری می کنند.

نکات ایمنی مهم مورد توجه در مورد ساندویچ پانل ها

برای حفظ بیشتر ایمنی لازم است یکسری نکات ایمنی در مورد این پانل ها به شما بگویم. درست است که این سازه ها ایمنی بالایی در موارد مختلف دارند، اما لازم است یکسری نکات را در رابطه با این سازه های پیش ساخته گفته شود. این نکات ایمنی عبارتند از:

1- برای رعایت ایمنی بیشتر در رابطه با ساندویچ پانل ها از ریختن مواد و مصالح ساختمانی مثل گچ ، بتون و…بر روی ساندویچ پانل سقفی جدا خودداری کنید.

2- در هنگام نصب ساندویچ پانل، از پیچ های مناسب استفاده کنید تا در هنگام نصب به مشکل ایمنی برنخورید.

3- هرگز ساندویچ پانل را بدون بستن با پیچ به حال خود رها نکنید؛ زیرا در صورت وقوع طوفان، امکان ریزش زیاد است.

4- در هنگام نصب و جوشکاری ساندویچ پانل ها حواستان باشد تا انبر جوش برخوردی با سطح پانل نداشته باشد.

5- از ایزوگام و قیرگونی به منظور آب بندی پانل های سقفی خودداری کنید؛ شما به این منظور می توانید از چسب های پلی یورتان مخصوص استفاده کنید.

6- در فصل زمستان از تردد بر روی ساندویچ پانل ها خودداری کنید؛ زیرا این پانل های پیش ساخته در فصل زمستان به علت بارش برف لغزنده خواهند شد.

سخن آخر…

در این مقاله میزان ضریب ایمنی در ساندویچ پانل را مورد بررسی قرار دادیم. ساندویچ پانل ها به دلیل نوع ورقه ای که در آن ها استفاده میشود، در برابر حریق و آتش سوزی و زلزله مقاوم هستند و به دلیل خاصیت عایق پذیری که دارند، از ورود هرگونه رطوبت و ورود مواد شیمیایی به داخل محوطه جلوگیری میکند.

نصب و مونتاژ راحتی دارند و از این بابت خسارت جانی متوجه نصاب ساندویچ پانل نمی شود؛ خاصیت ضدمیکروبی و ضد باکتریایی دارند و از نظر بهداشتی بودن در سطح بالایی از ایمنی هستند. منتها لازم است که یک سری نکات ایمنی در رابطه با این سازه های پیش ساخته رعایت شود.

برای ارتباط با تکنسین های کبیرپانل جهت نصب و اجرای انواع ساندویچ پانل می توانید به سایت مراجعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Open chat