ru
Ru
En
fa
Fa
255px-Flag_of_Iran.svg

تلفن دفترمرکزی ۰۲۱-۲۹۳۲

ساندویچ پانل پیش ساخته ماموت چیست؟

ساندویچ پانل پیش ساخته ماموت چیست؟ ساندویچ پانل، متریال ساختمانی پیش ساخته‌ای است که در زمینه ساخت و ساز کاربرد دارد. ساندویچ پانل از دو لایه ماده سفت و سخت ساخته شده است که در هر طرف آن هسته سبک وزن متصل است. پانل‌های ساندویچ با نام‌های پانل کامپوزیت یا پانل‌های عایق بندی ساختاری کاربرد دارند. این پانل‌ها به دلیل دارابودن وزن سبک برای ساخت دیوار و سقف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در لایه میانی این پانل از ماده عایقی با وزن سبک ساخته شده است. جنس ماده لایه میانی پلی استایرن، پشم سنگ، پشم شیشه، پلی اورتان و XPS است. دو طرف آن با ورقه فلزی پوشیده شده است. جنس ورق فلزی گالوانیزه، ورق رنگی، آلومینیوم پیش‌ رنگ شده و ورق آلوزینک پیش رنگ است. ساندویچ پانل مصالح ساختمانی است که به عنوان عایق حرارتی کاربرد دارد. این پانل دارای دو نوع  دیواری و سقفی است. از این پانل‌ها در ساختمان‌های تک و چند طبقه به عنوان روکش خارجی استفاده می‌شود. دراین مقاله در مورد کاربرد و مزایای ساندویچ پانل پیش ساخته ماموت پرداخته شده است.

کاربرد ساندویچ پانل

کاربرد ساندویچ پانل  در پانل سقف‌ها، نما و اتاق‌های یخچالی است. این متریال به دلیل نصب راحت  جایگزین مصالح ساختمانی سنتی شده است. از ورق گالوانیزه در سطح بالا و پایین ساختمان‌ها استفاده می‌شود. ساندویچ پانل دارای مقاومت بالایی در برابر خوردگی است. بهترین گزینه در تولید پانل استفاده از عایق درلایه میانی و ورق‌هایی مانند آلومینیوم است. این ساندویچ پانل انتخاب مناسبی برای ساخت و ساز و سیستم حامل تبدیل شده است. ماده عایق بندی اصلی درساخت این پانل‌ها، پلی اورتان است. همچنین از سنگ‌های مصنوعی و پلی استایرن نیز استفاده می‌شود. وجود هسته سبک در این صفحه‌ها باعث مقاومت در برابر نیروی برشی و عایق سازی می‌شود. صفحات اطراف هسته در برابر هوا وضربه، نیروی کششی و فشرده‌سازی مقاوم هستند.

اولین و بزرگترین تولید کننده ساندویچ پانل در ایران

اولین و بزرگ‌ترین تولید کننده ساندویچ پانل، شرکت ماموت است. این شرکت دارای افراد حرفه‌ای و مجرب در تولید این پانل‌‌ها است. شرکت ماموت با گذشت سال‌ها به دلیل مرغوبیت متریال و مواد اولیه و رعایت ایمنی در ساخت این ساندویچ پانل، به عنوان برترین تولید‌کننده و صادر‌کننده پانل در ایران است. این شرکت نیاز‌های صنعت را با تولید انبوه تامین کرده است. بهترین پروژه‌های ساندویچ پانل دردست شرکت ماموت  قرار دارد. ساندویچ پانل ماموت ازبهترین تولیدات ساندویچ پانل است.

بیشتر بخوانید: قیمت ساندویچ پانل

ساندویچ پانل پیش ساخته ماموت

ساندویچ پانل پیش ساخته ماموت چیست؟1

برای پوشش سقف ودیوارساختمان‌ها ازپانل پیش ساخته ماموت استفاده می‌شود. ساندویچ پانل ماموت از هسته مرکزی و دولایه خارجی ساخته شده است. جنس هسته پانل‌ها پلي اورتان، پلي استايرن،اكس پي اس،

پشم سنگ و پشم شيشه است. از ورق فلزی مانند آلومینیوم ،آلوزینک و یا گالوانیزه  براساس کاربردشان در تهیه پانل استفاده می‌شود.

کاربرد ساندویچ پانل پیش ساخته ماموت

ساندویچ پانل پیش ساخته ماموت یکی از بهترین متریال ساختمانی در صنعت ساختمان است. این پانل به دلیل مزیت بالا، جایگزین مصالح ساختمانی سنتی شده است. نصب این پانل‌ها آسان است. دوام بالای این سازه باعث طولانی‌شدن عمر ساختمان می‌شود. درصورت ایجاد خرابی یا مشکل در ساندویچ پانل بدون تخریب قابل تعویض است. همچنین دارای مقاومت بالا در برابر زلزله و طوفان است.

پیشنهاد مابه شما: کانکس ساندویچ پانل

ساندویچ پانل دیواری

از این نوع پانل دیواری در ساخت پوشش دیواره ساختمان مسکونی، سوله، کارگاه و سردخانه استفاده می‌شود. این پانل دیواری داری فراز و شیب کمتری نسبت به پانل ساندویچی سقفی است. در لایه میانی پانل دیواری از پلی اورتان، پلی استایرن و  xps استفاده شده است. در دیوار سردخانه از پانل دیواری 10 سانتی متری استفاده می‌شود. کاربرد ساندویچ پانل در سردخانه‌ها و ساخت پارتیشن با ضخامت 2 و 4 سانتی متری است.

ساندویچ پانل سقفی

از این نوع پانل سقفی در سقف سوله استفاده می‌شود. پانل سقفی دارای مقاومت بالا در برابر شرایط جوی است. این ساندویچ‌های پانل با ضخامت 4 و 10 سانتی متری تولید می‌شوند. طراحی این پانل‌ها به گونه‌ای است که از ورود آب جلوگیری می‌کند. همچنین در مقابل بارندگی مقاومت بالایی دارند. ورق بیرونی این پانل، آلومینیوم و گالوانیزه  و لایه میانی آن فوم پلی اورتان است . پلی اورتان عایق صوت و حرارت است.

تولیدات ساندویچ پانل پیش ساخته ماموت

از ساندویچ پانل پیش ساخته ماموت در ساخت تولیدات ذیل استفاده می‌شود:

-کانکس و خانه‌ پیش ساخته

-سردخانه ثابت، متحرک و صنایع برودتی

-سالن‌های ورزشی و سازه‌‌های صنعتی

-اتاق ایزوله، بیمارستان سیار و اتاق عمل

-سرویس بهداشتی و درمانگاه‌، لابراتوار

-پوشش آشیانه فرودگاهها

-پوشش سقف و دیوار سوله

-ویلا و اتاق نگهبانی

-کیوسک

-جایگاه سوخت

-ساخت کلین روم

-سوله

مزایای ساندویچ پانل پیش ساخته ماموت

-مقاومت بالا به عنوان عایق برای جذب انرژی

-دارای وزن سبک نسبت به مصالح دیگر

– نصب آسان و سریع

-قیمت پایین

-مقاوم در برابر زلزله، طوفان و نوسانات

-دارای تنوع رنگ

-کاهش انتقال رطوبت به داخل سازه پانل

-قابل شستشو و کاملا بهداشتی

-قابل بازیافت

-کاهش اشتعال در هنگام آتش ‌سوزی

-مقاوم در برابر زنگ خوردگی  و خوردگی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Open chat