ru
Ru
En
fa
Fa
255px-Flag_of_Iran.svg

تلفن دفترمرکزی ۰۲۱-۲۹۳۲

عوامل موثر بر طول عمر ساندویچ پانل

همان طور که می دانید و در مقالات قبل هم به کرات در مورد آن صحبت شد، استفاده از ساندویچ پانل در صنعت ساخت و ساز و سایر صنایع می تواند بسیار مقرون به صرفه تر باشد؛ زیرا عایق پذیری بالا و دوام و استحکام خوبی در برابر انواع ضربات و فشارها دارد. در این مقاله می خواهیم عوامل موثر بر طول عمر ساندویچ پانل را مورد بررسی قرار دهیم.

طول عمر انواع پانل

طول عمر انواع ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری، بین  20 تا 50 سال تخمین زده شده است. اما بسته به فاکتورهای مختلف این میزان طول عمر می تواند متغیر باشد.

فاکتورهای موثر

برای افزایش طول عمر ساندویچ پانل، به شرایط آب و هوایی دقت داشته باشید

یکی از عوامل تاثیرگذار  است. چنان چه انواع ساندویچ پانل در شرایط آب و هوایی مرطوب قرار گیرند، دچار زنگ زدگی و پوسیدگی میشوند و که این عامل میتواند بر طول عمر سازه های این چنینی بسیار تاثیرگذار باشد. البته با توجه به نوع متریال مصرفی در انواع ساندویچ پانل می توان از آن ها در شرایط آب و هوایی مختلف نیز استفاده کرد و در هنگام خرید ساندویچ پانل باید به این موضوع دقت زیادی کنیم.

متریال مصرفی میتواند تاثیر زیادی در میزان طول عمر ساندویچ پانل داشته باشد

متریال مصرفی نیز میتواند در بازه زمانی عمر این سازه ها بسیار تاثیر گذار باشد؛ به عنوان مثال، در ساخت یک ساندویچ پانل که در آن از فوم پلی یورتان استفاده کرده اند، دوام بیشتری نسبت به ساندویچ پانل پلی استایرن دارند.

نوع استفاده و مکان مورد استفاده نیز میتواند در میزان طول عمر ساندویچ پانل تاثیرگذار باشد

نوع استفاده و کاربری ساندویچ پانل ها نیز می تواند بر میزان بازدهی کانکس تاثیرگذار باشد؛ چنان چه ساندویچ پانل شما از نوع کارگاهی باشد، به دلیل آن که میزان حرکت و جابه جایی آن در مقایسه با کانکس های دیگر بیشتر است، بازده عمر آن در مقایسه با سایر انواع کانکس ها کم تر است.

حمل و نقل

حمل و نقل سازه های ساندویچ پانل اگر توسط افراد متخصص انجام گیرد، می تواند تاثیر زیادی بر روی افزایش طول عمر آن داشته باشد و بالعکس آن نیز می تواند باعث کاهش طول عمر سازه شما شود.

نوع دیزاین

از جمله فاکتورهای مهم تاثیرگذار، نوع دیزاین و طراحی سازه مورد نظر است. اگر در ساخت کانکس ساندویچ پانل اصول استاندارد فنی و مهندسی لازم در نظر گرفته شود، بازه عمر مفید آن نیز افزایش خواهد داشت.

عایق بندی مناسب

عایق بندی مناسب هم میتواند در طول عمر مفید پانل تاثیرگذار باشد. چنان چه یک ساندویچ پانل عایق بندی مناسب داشته باشد و در برابر  رطوبت و حرارت بتواند عایق خوبی باشد، این عامل میتواند میزان بازده سازه های ساندویچ پانل را بالاتر ببرد.

ضخامت ساندویچ پانل

هرچه ضخامت ساندویچ پانل بیشتر باشد، طول عمر آن نیز بیشتر است؛ زیرا ساندویچ پانل های با ضخامت بالا، دوام و مقاومت بالاتری دارند و همچنین نسبت به ساندویچ پانل های با ضخامت کم تر نیز از میزان عایق بهتری برخوردارند.

طول عمر انواع پانل

نکات مهم جهت افزایش طول عمر

انجام زیرسازی مناسب

توجه داشته باشید که قبل از نصب ساندویچ پانل در مکان مورد نظر، آن مکان زیرسازی مناسبی داشته باشد؛ زیرا وجود یک زیرسازی مناسب میتواند تا حدود زیادی از ورورد رطوبت به سازه و خوردگی و پوسیدگی آن جلوگیری کند.

داشتن تهویه مناسب داخل سازه

چنان چه داخل سازه شما از تهویه مناسب برخوردار نباشد، این امر می تواند تاثیر منفی در میزان بازدهی سازه برجای گذارد. عدم استفاده از تهویه مناسب داخل سازه میتواند منجر به پوسیدگی و زنگ زدگی کانکس شود.

روغن کاری قطعات

یکی از نکات مهم دیگر در بحث افزایش طول عمر، روغن کاری قطعات مختلف سازه نظیر لولاها، واشر و قفل آن است و در صورت توجه به این نکته می توانید مدت زمان بیشتری را از ساندویچ پانل خود استفاده کنید.

سخن آخر

در این مقاله با عوامل و فاکتورهای تاثیر گذار در بازده کانکس ساندویچ پانل آشنا شدید. با توجه به عوامل موثر در افزایش عمر و همچنین راهکارهای افزایش بازه طول عمر مفید این نوع سازه ها میتوان انتظار داشت که نوع ساندویچ پانل مدنظر ما بسته به نوع مکانی که از آن استفاده می کنیم، حداکثر طول عمر مفید خود یعنی تا 50 سال را داشته باشد و از این مدت بازه زمانی است که دیگر ساندویچ پانل دیگر عمر خود را کرده است و باید به فکر یک ساندویچ پانل دیگر برای مکان موردنظر باشیم.

برای نصب انواع ساندویچ پانل در کوتاه ترین زمان و مناسب ترین قیمت میتوانید با مجموعه کبیرپانل در ارتباط باشید.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Open chat