ru
Ru
En
fa
Fa
255px-Flag_of_Iran.svg

تلفن دفترمرکزی ۰۲۱-۲۹۳۲

معایب ساندویچ پانل های بی کیفیت

آگاهی از معایب ساندویچ پانل های بی کیفیت باعث می شود تا در هنگام خرید، بتوانید هوشمندانه تر انتخاب خود را انجام دهید.

مصالح پیش ساخته به دنبال افزایش رشد جمعیت و در نتیجه نیاز مبرم به مصالح ارزانتر اما با کیفیت بالا ابداع شد. یکی از این مصالح ساندویچ پانل ها بودند که به دلیل مزایای ویژه خود مورد توجه پیمانکاران و کارفرمایان پروژه های ساخت و ساز قرار گرفت.

اما مانند هر محصول دیگری به تدریج انواع بی کیفیت ساندویچ پانل ها نیز در بازار عرضه شد. بنای ساخته شده با چنینی ساندویچ پانلی نه تنها از کیفیت ساخت فاصله دارد، بلکه ضررهای مالی و ایمنی را متوجه پیمانکاران می کند.

به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا در این مطلب مشکلات ساندویچ پانل های بی کیفیت را به طور مفصل برایتان شرح دهیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

اهمیت کیفیت ساندویچ پانل ها

مشکلات ساندویچ پانل های بی کیفیت

ابداع ساندویچ پانل ها تحول بزرگی را در صنایع ساخت و ساز ایجاد کرد. زیرا منجر به بهینه سازی مصرف سوخت و کاهش اتلاف انرژی، افزایش سرعت عملیات ساخت و ساز، سهولت حمل و نقل مصالح، کاهش هزینه های پروژه و … در سازه ها شد.

یک ساندویچ پانل با کیفیت بایستی توان سازه را در برابر تاثیرات مخرب شیمیایی و فیزیکی ناشی از آلاینده های جوی، باد، رطوبت محیط، مواد شیمیایی، باران های اسیدی، تابش نور خورشید و تغییرات دمایی ناشی از تغییر فصول سال در امان نگه دارد.

برای این منظور لازم است تا ساندویچ پانل از مواد اولیه با کیفیت ساخته شده باشد. در غیر این صورت به سرعت دچار فرسایش، پوسیدگی و خوردگی می شود.

ساندویچ پانل با کیفیت وزن پایینی داشته، سرعت اجرا و نصب آن بالا است، قابلیت بازیافت و استفاده مجدد را دارد. در برابر عوامل خورنده مقاومت داشته و همچنین از ایمنی و استحکام کافی در برابر حوادث غیرمترقبه نظیر طوفان، سیل و زلزله برخوردار است. چنین محصولی قطعا طول عمر بالایی خواهد داشت و در هزینه های آتی بنای شما صرفه جویی خواهد کرد.

عوامل موثر در کیفیت ساندویچ پانل ها

عمر مفید ساندویچ پانل ها به شرایط جوی محیط، نوع استفاده از سازه و مراقبتهای بعد از آن بستگی دارد. از این پارامترها مهمتر، کیفیت مواد اولیه بکار رفته در ساخت سازه است. معمولاً ساندویچ پانل ها پس از تولید در کارخانه تحت یک سری تست های مختلف نظیر تست فشار قرار می گیرند تا صلاحیت آنها از بابت کیفیت و استانداردهای بین المللی و به همراه طول عمر مشخص شود.

در مورد مواد اولیه پارامترهایی چون جنس فوم، جنس ورقه های فلزی و مونتاژ ساندویچ پانل مورد سوال قرار می گیرد.

همانطور که در جریان هستید فومها هسته مرکزی ساندویچ پانل ها را تشکیل می دهند و نقش مهمی به عنوان عایق بودن در برابر انتقال حرارت، رطوبت و صوت را برعهده دارند. فوم ها ها به لحاظ ساختاری هم بایستی مقاوم باشند و هم در عین حال انعطاف پذیر. این خصوصیات یک فوم باکیفیت در ساندویچ‌پانل است که منجر به افزایش طول عمر سازه نهایی می شود.

ورقه های بکار رفته در ساختار رویی و زیرین ساندویچ پانل ها می تواند از جنس ورق گالوانیزه، آلوزینک و یا آلومینیوم باشد.

در واقع این ورقه ها هستند که نقش استحکام و حفاظت از سازه را در برابر عوامل محیطی بیرونی بر عهده دارد. لذا استفاده از متریال با کیفیت در ساخت این قسمت ها نقش مهمی را در افزایش طول عمر بنا ایفا می‌کند.

مونتاژ ورق های ساندویچ‌ پانل اگر به درستی انجام نگیرد، در صورتی که برای هر قطعه از ساندویچ پانل در سازه مشکلی به وجود آید نمی‌توان به راحتی قسمتهای معیوب را تعویض و یا جایگزین کرد.

معایب ساندویچ پانل های بی کیفیت: پوسیدگی

معایب ساندویچ پانل های بی کیفیت

یکی از خصوصیات بارز ساندویچ پانل های با کیفیت، مقاومت آنها در برابر خوردگی و زنگ زدگی است که استفاده از آن ها را در محیط های حتی با آب و هوای شرجی و گرم و مرطوب نیز امکان پذیر ساخته است.

برای ایجاد چنین خصوصیاتی از مواد آلی به عنوان روکش ورقه های رویی و زیرین ساندویچ پانل ها استفاده می شود. اگر این لایه با ضخامت مناسب بر روی ورقه ها فلزی قرار نگرفته باشد و یا دارای خراش و تورفتگی های پراکنده باشد، آلاینده های هوا، اشعه ماورا بنفش و نوسانات دمای محیط به راحتی باعث پوسیدگی و خوردگی لایه های زیرین می شود.

همچنین نفوذ رطوبت به داخل سازه، به معنای رشد کپک و قارچ است که با ترشحات خود زمینه پوسیدگی و خوردگی محیط داخلی سازه را فراهم می‌کند. این پوسیدگی می‌تواند به لایه داخلی ساندویچ پانل یعنی فوم نیز نفوذ کرده و در نتیجه ساختار ساندویچ پانل را به طور کامل دچار فروپاشی کند.

معایب ساندویچ پانل های بی کیفیت: استحکام

لایه‌های مختلف ساندویچ پانل را با ضخامت های مشخص بر حسب نوع سازه و شرایط جوی تولید می کنند. لذا اگر این ضخامت از حد استاندارد پایینتر باشد، منجر به افت استحکام ساندویچ پانل شده و به این ترتیب سازه ساخته شده در برابر حوادث طبیعی چون طوفان و زلزله از استحکام کافی برخوردار نخواهد بود.

مشکلات ساندویچ پانل های بی کیفیت: عایق حرارت

ویژگی ساندویچ پانل های ارزان

همانطور که گفته شد فوم به کار رفته در لایه میانی ساندویچ پانل از موادی چون پلی استایرن و پلی اورتان تشکیل شده که در صورت آتش سوزی باعث ایجاد جرقه های آتش زا و در نتیجه تشدید حریق نمی شوند. اگر این لایه میانی از فوم های باکیفیت ساخته نشده باشد بنابراین سازه نهایی در برابر حوادث این چنینی از مقاومت کافی برخوردار نخواهد بود.

 مقاومت پایین در برابر انتقال حرارت، رطوبت و آلودگی صوتی

خصوصیات ساندویچ پانل های بی کیفیت

در ویژگی های ساندویچ های با کیفیت، از مواردی چون عایق بودن در برابر انتقال حرارت، رطوبت و آلودگی صوتی صحبت می شود. این مسئله هم به جنس هسته میانی یعنی فوم به کار رفته بستگی دارد و هم کیفیت ساخت.

در صورتی که طراحی ورقه های ساندویچ پانل اصولی انجام نشده باشد در مواردی مثل ساندویچ پانل های سقفی، مشکل نفوذ رطوبت در مواقع بارندگی و برف را خواهید داشت.

همچنین انتقال حرارت به راحتی از میان درزهای محل اتصال ساندویچ پانل ها در سقف و دیوار انجام می گیرد. مسلما چنین سازه ای در برابر آلودگی های صوتی نیز در امان نخواهد بود.

با توجه به موارد گفته شده می توان نتیجه گرفت که تمامی مشکلات ناشی از استفاده از ساندویچ پانل های بی کیفیت، ضررهای مالی و حتی جانی را متوجه شما خواهد ساخت.

بنابراین حتی اگر در ابتدا کاهش قابل توجهی را در هزینه های ساخت و ساز خود داشته باشید، اما در نهایت هزینه های مضاعف و گاها جبران ناپذیری را بدست می آورید. لذا اکیدا توصیه می شود تا خرید خود را صرفا از تولید کنندگان معتبر انجام دهید.

ساندویچ پانل باکیفیت

کبیر پانل یکی از سازندگان بزرگ ورقه های ساندویچ پانل در ایران است که به دلیل کیفیت بهتر محصولات خود توانست از شهرت بالا در این زمینه برخوردار گردد. چنانچه تمایل به استفاده از این نوع مصالح پیش ساخته را در سازه خود دارید می توانید با تماس با مشاوران کبیر پانل از مناسب ترین نوع محصول خود مطلع شده و نسبت به خرید آنها اقدام کنید. همین حالا با شماره های درج شده در وبسایت تماس حاصل فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Open chat