ru
Ru
En
fa
Fa
255px-Flag_of_Iran.svg

تلفن دفترمرکزی ۰۲۱-۲۹۳۲

نحوه ساخت سوله با ساندویچ پانل

یکی دیگر از کاربرد های انواع ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی استفاده از آن ها در ساخت سوله است. با این مقاله همراه باشید تا نحوه ساخت سوله با ساندویچ پانل را با یکدیگر بررسی کنیم.

کاهش هزینه های جانبی ساخت سوله با ساندویچ پانل

مانند هر سازه دیگری می توان برای ساخت سوله نیز از ساندویچ پانل استفاده کرد؛ زیرا نسبت به انواع مصالح ساختمانی مقرون به صرفه تر است و شما دیگر نیازی به داشتن میزان مصالح زیاد برای ایجاد یک سازه نیستید.

برخی سازه ها مانند سوله با استفاده از انواع فلزات ساخته شده اند که نسبت به ساندویچ پانل از قیمت بالاتر و همچنین انعطاف پذیری کم تر برخوردار است؛ استفاده از ساندویچ پانل در این نوع سازه ها نیز میتواند کمک بسیار چشمگیری در کاهش هزینه ساخت و ساز سوله بکند.

میزان مقاومت بیشتر و عایق پذیری بهتر ساخت سوله با ساندویچ پانل

همان طور که می دانید، انواع ساندویچ پانل از مقاومت بهتری برخوردارند و در صورت بروز حادثه می تواند از ایجاد خسارت و هزینه های اضافی پیشگیری کند.

انواع دو لایه و سه لایه آن علاوه بر مقاوم تر بودن همچنین می تواند نقش عایق صوتی را نیز ایفا کند و از ورود صداهای اضافه به داخل سوله جلوگیری کند.

سبک وزن بودن دیوارهای ساندویچ پانل

یکی دیگر از نکات مثبت ساندویچ پانل، سبک وزن بودن آن است و بنابراین حمل و نقل و اجرای آن بر روی انواع سازه ها از جمله سوله نسبت به سایر مصالح ساختمانی آسان تر است.

شکل ظاهری سوله با استفاده از ساندویچ پانل

علاوه بر مقرون به صرفه تر بودن، انعطاف پذیری بالا، سبک وزن بودن مقاومت بالاتر و عایق پذیری بهتر، در انواع رنگ های مختلف در بازار وجود دارد و می تواند زیبایی ظاهری بهتری به سوله بدهد.

افزایش طول عمر سوله

ساندویچ پانل ها به دلیل مقاومت بالایی که در برابر زلزله و آتش سوزی دارند، میتوانند طول عمر سازه شما را بالاتر ببرند.

قابلیت شستشو

ساندویچ پانل این مزیت را دارد که شستشو و نگه داری از آن راحت تر است و نیاز به اقدام خاصی نیست و تنها با یک شستوی ساده تمیز میشوند.

در اختیار داشتن فضای بیشتر در سوله

انواع ساندویچ پانل به دلیل ضخامت کم تری که دارند، فضای کم تری را نیز اشغال میکنند و در نتیجه شما فضای مفید بیشتری را در اختیار خود خواهید داشت.

میزان مقاومت بیشتر و عایق پذیری بهتر ساخت سوله با ساندویچ پانل

انواع ساندویچ پانل مورد استفاده در ساخت سوله

در ساخت سوله از انواع ساندویچ پانل سقفی و دیواری ساخته شده از ورق گالوانیزه، پشم سنگ، پلی یورتان، پلی استایرن،ورق پلی کربنات و… استفاده میگردد که هر کدام درجه مقاومت متفاوتی دارند.

نکات مهم مورد توجه

  •  اگر قصد ایجاد سوله با استفاده از سازه های پیش ساخته ساندویچ پانل را دارید باید قبل از آن به طول و عرض سوله ای که می خواهید ایجاد کنید، مشخصات فنی و همچنین سبک آن را در نظر داشته باشید.
  • مثلا بسته به این که شما می خواهید یک سوله مرغداری، انبار، کارخانه، سالن ورزشی، گلخانه و سازه هایی از این دست ایجاد کنید، نیاز به یک محوطه بزرگ و مرتفع دارید.
  • در صورت عدم توجه به مشخصات فنی نوع مکانی که قرار است که در سوله مدنظر ایجاد کنید، این امر می تواند منجر به بروز خسارت شود.

سخن آخر…

در این مقاله نیز با یکی دیگر از کاربردهای ساندویچ پانل آشنا شدید. ساندویچ پانل کاربردهای زیادی در صنایع گوناگون از جمله ساخت سوله دارد و استفاده از آن در سازه های مختلف از جمله سوله مزایای بیشتری نسبت به استفاده از مواد و مصالح سنتی دارد.

در ایجاد سوله با استفاده از ساندویچ پانل باید به مسائل فنی و نوع کاربری سوله توجه کرد؛ زیرا عدم توجه به این مورد می تواند موجب ایجاد خسارت شود.

به دلایلی همچون سبک وزن بودن، مقرون به صرفه بودن، وزن سبک، انعطاف پذیری و مقاومت بالا امروزه از این سازه پیش ساخته استفاده های زیادی میشود و تکنسین های حرفه ای کبیرپانل آماده نصب انواع ساندویچ پانل با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت اجرایی هستند و سازه ساندویچ پانل مدنظر و سلیقه شما را در کوتاه ترین زمان ممکن به شما تحویل خواهند داد.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Open chat