ru
Ru
En
fa
Fa
255px-Flag_of_Iran.svg

تلفن دفترمرکزی ۰۲۱-۲۹۳۲

نحوه نصب ساندویچ پانل

در ابتدا باید بگویم که ساندویچ پانل در واقع نوعی از مصالح از قبل تولید شده ساختمانی می باشد و این مصالح از ترکیب های سبکی برخوردار هست در حقیقت ساندویچ پانل ها صفحه هایی سه لایه ای هستند که از دو لایه ورق فلزی و یه لایه فوم عایق فی ما بین آن ها تشکیل شده است . نحوه و مراحل نصب ساندویچ پنل بسته به نوع آن متفاوت می باشد . ساندویچ پنل ها به لحاظ ساختار دارای دو نوع ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری هست . ساندویچ پانل سقفی به جهت پوشش سقف کارایی دارد و گام های ذوذنقه ای شکل دارد که در آن امکان نفوذ آب وجود ندارد . و ساندویچ پانل دیواری هم پوشش دهی دیوار را برعهده دارد.

مکان قرار گرفتن این ساندویچ پانل ها به شکل عرضی و طولی به شاسی یا ساختمان با استفاده از ناودانی های مخصوصی که ضخامت ۱/۵ یا ۲ میلیمتر دارند استفاده می شود . برای ساخت سازه و زیر سازی این ساندویچ های پانل دیواری حتما باید به فاصله ی میان ستون ها ، عرض کلی ، محل نصب پانل ها ، ارتفاع پانل ها و شدت وزش باد در آن منطقه دقت کرد . عملیات و مراحل نصب ساندویچ پانل حساس هست و باید در نصب ساندویچ پانل های دیواری و یا سقفی حتما از پیچ های واشر دار مخصوص اینکار هم استفاده نمایید

دلیل های نصب ساندویچ پنل توسط متخصص های نصاب مجرب

✔️پانل هایی که توسط نصاب های معتبر نصب می شوند چون اتصالات درستی دارند دوام بالاتری هم دارند .

✔️اگر متخصصان نصاب پانل مجرب ساندویچ پانل شما را نصب نمایند ، دور ریز پانل شما به حداقل خواهد رسید پس در هزینه ها صرفه جویی می شود .

✔️معمولا افراد متخصص کار خود را ” تضمین ” می کنند که پس از نصب ساندویچ پانل اگر به ایرادی بر خورد کرد مجددا آن را اصلاح می کنند .

نحوه نصب ساندویچ پانل و مراحل نصب آن

قبل از نصب ساندویچ پانل باید با توجه به ابعاد زیر سازی را انجام داد سپس پروفیل ها را با جوشکاری به هم اتصال می دهند . سپس هر نوع از ساندویچ پانل (دیواری و سقفی) را در سر جای خود تعبیه می کنند . اگر هنگام نصب ساندویچ پانل دیواری به پنجره برش هم نیاز داشتید این کار را نصاب ها انجام می دهند و پس از برش در محل مد نظر جای گذاری می شوند . در نهایت پیچ های سر مته دار بر حسب قطر ساندویچ پانل در هر مترمربع به پروفیل و ساندویچ پانل ها پیچ و متصل می شوند . دقت کنید که هر متر مربع ساندویچ پانل می توان از ۳ عدد پیچ مصرف کرد . برای اطمینان حاصل نمودن هم پیش از چفت نمودن پانل ها محل حفره و درز موجود در پانل ها را با اسپری پلی اورتان پر می کنند و پانل دیگر هم قبل از اینکه پلی اورتان کامل پف کند را جا میزنند.

ساندویچ پانل مورد نظر را بایستی مطابق ابعاد برداشت و تحت نظر متخصص سفارش و تولید داده شود . در انتهای نصب پس از طی نمودن این مراحل نیز به جهت زیباسازی بصری و همینطور درزگیری کار از ورق های فلاشینگ و آبرو استفاده می نماییم که این ورقه های نام برده شده را می توانید در تمام بخش های بسط ساندویچ پانل ، بدنه ها و حفره و درز ها مصرف نمود.

قیمت ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها با توجه به میزان فلاشینگ و آبرو استفاده شده قیمت گذاری می شوند و همینطور هم که گفته شد در محل هایی که به چسب نیاز است مثلا برای محکم سازی و اسمبل کلی کار از چسب پلی اورتان استفاده می شود و همانطور که پیش تر گفته شد در درز ها هم برای عمل درزگیری و زیباسازی از فلاشینگ استفاده شد. که میزان چسب پلی اورتان و فلاشینگ استفاده شده هم در تعییت قیمت ساندویچ پانل موثر می باشند.

بیشتر بخوانید:مزایای استفاده از ساندویچ پانل پیش ساخته

در نصب ساندویچ پانل به چه نکته هایی باید توجه نمود ؟

✔️به چیدمان ساندویچ پانل توجه شود.

✔️زیرسازی باید به درستی انجام شود طوریکه پانل ها به سادگی روی اسکلت بتنی یا سازه فولادی قرار گیرند.

✔️فاصله ی بین پانل ها رعایت شود.

✔️برای نصب ساندویچ پنل پیچ های واشر دار مخصوص استفاده شود.

✔️برای افزایش استحکام و مقاومت ساندویچ پانل به ازای هر متر مربع از آن یک عدد پیچ سرمته گالوانیزه استفاده شود.

✔️پس از نصب ساندویچ پانل ها با چسب سیلیکون درزهایش را بپوشانید.

✔️در ساندویچ پانل دیواریپس از قرار گرفتنشان در محل درست ، پیچ سرمته گالوانیزه مهار شود چرا که نری و مادگی دارد.

✔️در ساندویچ پانل سقفی یک محل مناسب برای فلاشینگ ها و آبروها تعیین کنید.

✔️فاصله بین دو پانل در پانل های سقفی رعایت شود.

✔️پیش از چفت کردن ساندویچ پنل ها مکان درز ها را با اسپری پلی اورتان پر نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Open chat