ru
Ru
En
fa
Fa
255px-Flag_of_Iran.svg

تلفن دفترمرکزی ۰۲۱-۲۹۳۲

نصب ساندویچ پانل سقفی

همان طور که می دانید، دو نوع ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری در بازار موجود است. در این مقاله می خواهیم شما را نصب ساندویچ پانل سقفی و نحوه اجرای آن آشنا سازیم.

آشنایی با نحوه نصب ساندویچ پانل سقفی

1- آماده سازی برای ارسال به محل نصب

قبل از نصب و اجرای ساندویچ پانل در مکان مورد نظر، ابتدا ساندویچ پانل تولید شده بر اساس نوع پانل، طول و عرض پانل، وزن و ضخامت، نوع استفاده و کاربرد پانل که مشتری از قبل سفارش آن را داده است، ساندویچ پانل در بسته های مخصوص خود بسته بندی میشود.

2- محافظت از بسته بندی برای جلوگیری از آسیب دیدن پانل

به منظور محافظت از بسته های ساندویچ پانل، هر بسته ساندویچ پانل توسط فاصله دهنده های پلی استایرن 70 میلیمیتری محاظفت میشود تا در هنگام حمل و نقل برای نصب در مکان مورد نظر دچار آسیب نشود.

3- حمل پانل برای نصب ساندویچ پانل سقفی در محل مورد نظر

پانل ها روی سکوی کامیون های مخصوص حمل پانل که فاقد هر گونه بر آمدگی برای جلوگیری از آسیب رسیدن به پانل است، بارگیری میشوند و بسته به ارتفاع کامیون مخصوص بارگیری ساندویچ پانل، در دو، سه، چهار و… سطح در کامیون میچینند و برای سالم رسیدن به مقصد نهایی، توسط تسمه نایلونی محکم میشوند تا در حین حمل با کامیون، به پانل هیچ گونه آسیبی وارد نشود.

4- انبار سازی در محل نصب

قبل از نصب ساندویچ پانل سقفی در مکان مورد نظر، پانل ها در مکانی که قرار است پانل ها در آن جا نصب شوند، ذخیره سازی و انبار میشوند. این مرحله، مرحله بسیار خساسی است و کوچکترین غفلت می تواند منجر به خسارت زیاد و آسیب رسیدن به پانل شود؛ بنابراین، در حین تخلیه پانل در محل انبار باید از یک لیفتراک مناسب جهت پیاده سازی بسته های پانل در انبار استفاده شود.

5- تخلیه بسته های پانل در مکان مناسب

در هنگام تخلیه بار پانل توسط لیفتراک لازم است که توجه داشته باشید در هنگام بارگیری پانل، مکان مناسب را برای تخلیه بار انتخاب نمایید؛ برای برای تخلیه بار بهتر است یک زمین صاف و بدون برآمدگی را انتخاب کنید، آن ها را در یک مکان مسقف و محافظت شده نگه داری کنید که تا زمان نصب ساندویچ پانل سقفی، بر اثر اشعه مضر ماورابنفش و یا تغییرات جوی هیچ گونه آسیبی به پانل وارد نشود.

6- نصب ساندویچ پانل سقفی

لازم است قبل از اقدام به نصب پانل، یک سری نکات ایمنی را مدنظر قرار دهید. به منظور انجام این کار در ابتدا بررسی کنید که ساختار پشتیبان پانل ها با پروژه مطابق هستند یا نه. سپس باید طول و عرض ساختار پشتیبان را بررسی کنید تا احتمالا تغییر شکل و یا اندازه نداده باشند.

نصب ساندویچ پانل سقفی

7- بررسی نوع اجرای سایر اقدامات ایمنی

همچنین لازم است که سایر اقدامات ایمنی را که قبل از نصب ساندویچ پانل سقفی باید اجرا شوند را مورد بررسی قرار دهید؛ اقدامات ایمنی قبل از نصب مثل توری محافظ برای جلوگیری از سقوط، خط نجات و…

لازم است که خطوط برق نیز مورد بررسی قرار گیرند. برای انجام این کار، نصاب ساندویچ پانل حتما باید از دستکش استفاده کند و از کفش های مخصوص به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به پانل استفاده نماید.

بعد از بررسی خطوط برق و در هنگام بلند کردن پانل ها به صورت مستقیم و با استفاده از جرثقیل، باید از طناب استفاده کنید و آن را روی بسته ساندویچ پانل ثابت کنید تا به راحتی بتوان پانل را جابه جا کرده و حرکت داد.

8- نصب نهایی ساندویچ پانل سقفی

حالا و پس از بررسی اقدامات ایمنی انجام شده و اطمینان از وجود ایمنی در محل نصب پانل، نوبت نصب نهایی ساندویچ پانل فرا میرسد. ساندویچ پانل را با استفاده از طنابی که به دور پانل ثابت کرده اید، بلند کنید و با در نظر گرفتن طول سقف، پانل را روی ساختار پشتیبان محکم کنید.

پس از انجام این کار، فیلم محافظ قسمت داخلی پلی اتیلن  و همچنین قسمت خارجی آن را بردارید.  قبل از اتصال پانل به قوطی، محل نصب ناودان را معین کنید. اولین پانل را قرار داده و سپس با استفاده از پیچ و واشر محل نصب را ثابت نمایید. در هنگام نصب پانل دوم نیز دقت داشته باشید که با پانل نصب شده اول همپوشانی داشته باشد. بعد از این مرحله، نوار پانل را نصب نمایید.

سخن آخر

در این مقاله با نحوه نصب ساندویچ پانل سقفی آشنا شدید و دریافتید که نصب پانل چه از نوع سقفی و چه نوع دیواری باید توسط تکنسین های محرب انجام گیرد.

برای نصب ساندویچ پانل سقفی میتوانید از تیم حرفه ای کبیرپانل کمک بگیرید. تکنسین های مجرب کبیرپانل داشتن مهارت و دانش کافی میتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن و با یک هزینه مقرون به صرفه کار نصب ساندویچ پانل سقفی را انجام دهند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Open chat