ru
Ru
En
fa
Fa
255px-Flag_of_Iran.svg

تلفن دفترمرکزی ۰۲۱-۲۹۳۲

وزن ساندویچ پانل در هر متر مربع چقدر است؟

دانستن وزن ساندویچ پانل میتواند برای کارفرمای هر پروژه ای حائز اهمیت باشد.

همان طور که میدانید، امروزه و در ساخت و سازهای مدرن بیشتر ترجیح میدهند که از مصالح سبک وزن تر برای اجرای پروژه استفاده کنند. ساندویچ پانل نیز جزو یکی از مصالح سبک وزن و مقاوم است که برای اجرای پروژه های ساخت و استفاده از آن در صنایع محتلف بسیار کاربرد دارد.

همچنین علاوه بر سبک وزن بودن، عایق خوبی در برابر تغییرات دمایی و رطوبت هستند و در برابر خوردگی و ضربات سنگین مقاومت بسیار بالایی دارند.

مروری بر کاربرد ساندویچ پانل در صنایع مختلف

  • سوله ها
  • صنعت خودروسازی، هواپیماسازی و…
  • آزمایشگاه و بیمارستان ها
  • صنایع نظامی
  • مناطق مسکونی و تجاری
  • و…

کم وزن بودن پانل به چه علت است؟

ساندویچ پانل ها به این علت سبک وزن هستند که از مواد سبکی مثل پلی اورتان و یا پلی استایرن در هسته ساندویچ پانل ها استفاده شده و موجب شده تا وزن ساندویچ پانل در هر متر مربع به 8 الی 10 کیلوگرم برسد که در مقایسه با مصالح سنگین، 50 برابر سبک تر است.

اهمیت استفاده از ساندویچ پانل

  • کاهش هزینه زیرسازی
  • مقابله با زلزله

اهمیت وزن در پروژه های ساخت و ساز

استفاده از مصالح سبک وزنی مثل ساندویچ پانل در پروژه ساخت و ساز میتواند در نما و فوندانسیون ساختمان نیز تاثیر بگذارد؛ علاوه بر این، منجر به سهولت در حمل و نقل مصالح و کاهش هزینه های اضافی ناشی از حمل و نقل گشته است که این امر میتواند حتی در کاهش قیمت سازه نیز تاثیرگذار باشد.

بسته به نوع پروژه، وزن متغیر است و ممکن است بر اساس نوع پروژه ای که کارفرما در دست دارد، استفاده از ساندویچ پانل های سبک وزن تر و یا سنگین وزن تر را ترجیح دهد؛ اما باز هم وزن ساندویچ پانل نسبت به مصالح ساختمانی سنتی بسیار سبک وزن تر است. اما بسته به نوع پروژه، وزن پانل مورد استفاده میتواند کمی متغیر باشد.

وزن ساندویچ پانل در هر متر مربع چقدر است؟

فاکتورهای مهم در محاسبه وزن

برای دانستن وزن دقیق هر پانل باید چند فاکتور مهم مثل ضخامت ساندویچ پانل را در نظر گرفت؛ زیرا هر چه ضخامت ساندویچ پانل بیشتر باشد، وزن آن هم بیشتر میشود. معیار طول و عرض نیز میتواند جزو یکی دیگر از فاکتورهای مهم در محاسبه وزن پانل به حساب بیاید.

به طور کلی ضخامت انواع ساندویچ پانل سقفی و دیواری بین 25-2 سانتی متر است که در ایران تا 10 سانتی متر آن در بازار موجود است. عرض آن ها نیز معمولا 108 سانتی متر است و طول پانل ها بسته به نیاز مشتری و مکانی که ساندویچ پانل در آن جا نصب میشود میتواند متفاوت باشد.

محاسبه وزن انواع پانل دیواری و سقفی

وزن  هر واحد سطح پانل را به ازای هر متر مربع محاسبه میکنند. یکی از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت انواع ساندویچ پانل، وزن آن است که علاوه بر کار فرمایان میتواند برای مشتریان نیز بسیار حائز اهمیت باشد. در ادامه مقاله با فرمول محاسبه وزن پانل ها و همچنین ابعاد و ضخامت پانل ها آشنا خواهید شد.

پانل سقفی

طول*عرض* 1.07

پانل دیواری

طول *عرض* 1.16

 پانل دیواری در هر متر مربع بر اساس وزن

  • ساندویچ پانل دیواری با ضخامت 4 سانتی و عرض مفید 93 سانتی متری: 9750 گرم
  • ساندویچ پانل دیواری با ضخامت 5 سانتی و عرض مفید 100 سانتی : 11390 گرم

 پانل سقفی در هر متر مربع بر اساس وزن

  • ساندویچ پانل سقفی با ضخامت 4 سانتی: 11390 گرم
  • ساندویچ پانل سقفی با ضخامت 5 سانتی: 11690 گرم

سخن آخر

در این مقاله با عوامل تاثیرگذار بر وزن انواع پانل ها آشنا شدید. وزن پانل نیز میتواند یکی از عوامل تاثیر گذار بر روی تعیین قیمت سازه ساندویچ پانل باشد که این موضوع میتواند برای مشتریان بسیار حائز اهمیت باشد؛ همچنین وزن انواع پانل بسته به نوع پروژه میتواند متغیر باشد که برای کارفرما بسیار مهم است که اگر یک پروژه مسکونی در دست ساخت دارد، وزن پانل چقدر باشد و اگر مسکونی باشد، وزن آن باید چقدر باشد.

همان طور که میدانید، استفاده از ساندویچ پانل در طی سال های اخیر  رو به فزونی است و اکثر کارفرماها به دلایلی از جمله سبک وزنی، مقاومت، عایق پذیری، مقرون به صرفه بودن و همچنین حمل نقل آشان ترجیح میدهند که به جای استفاده مصالح سنگین وزن و گران قیمت از ساندویچ پانل استفاده کنند.

برای نصب انواع پانل های دیواری و سقفی میتوانید با تکنسین های زبده و حرفه ای کبیرپانل در تماس باشید تا کار نصب انواع ساندویچ پانل را در سریع ترین زمان ممکن و با مناسب ترین قیمت برای شما انجام دهند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Open chat