ru
Ru
En
fa
Fa
255px-Flag_of_Iran.svg

تلفن دفترمرکزی ۰۲۱-۲۹۳۲

ویژگی‌ های جذاب ساندویچ پانل برای ساختمان‌

ویژگی‌ های جذاب ساندویچ پانل برای ساختمان‌ ها چیست؟ ساندویچ پانل ها برای چه کارهایی استفاده می شوند؟ این سازه ها چه مزایایی برای ساختمان ها دارند؟ ویژگی های جذاب ساندویچ پانل برای ساختمان ها این است که از آن ها جهت پوشش سقف و دیوار ساختمان ها استفاده می کنند.

این ساندویچ پانل ها امروزه جایگزین سیمان و آجر شده‌ اند و به صورت یک لایه عایق عمل می کنند. ساندویچ پانل ها به انواع ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری تقسیم می شوند. ما در این قسمت به بررسی ویژگی های جذاب ساندویچ پانل برای ساختمان ها می پردازیم.

آشنایی با ساندویچ پانل برای ساختمان ها | ساندویچ پانل برای ساختمان‌

ساندویچ پانل به محصولی گفته می شود که جهت پوشش استخر و دیوار ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. ساندویچ پانل دارای هسته ای از مواد عایق حرارتی می باشد که با ورق های فلزی از دو طرف پوشیده شده است. این پوشش ها جزو ساختاری ساختمان ها محسوب نمی شوند. امروزه ساندویچ پانل ها انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

  1. پلی استایرن
  2. پشم معدنی
  3. پلی اورتان

هر کدام از این ساندویچ پانل ها از لحاظ عملکرد و هم چنین مقاومت در برابر آتش ویژگی های متفاوتی دارند و بسته به کاربرد آن ها در دو دستی سقفی و دیواری قرار می گیرند. برای انتخاب کردن ساندویچ پانل دیواری پارامترهایی مانند مقاومت، حرارت، محافظت در برابر آتش و غیره اهمیت دارد. برای انتخاب کردن ساندویچ پانل های سقفی علاوه بر مواردی که ذکر کردیم، عمر طولانی و ظرفیت باربری نیز مهم است. به نوعی از ساندویچ پانل ها به ساندویچ پانل پیچ مخفی گفته می شود که اتصالات در داخل آن به صورت مخفی می باشد و جهت پوشش سقف و دیوار کاربرد دارد.

تقسیم بندی ساندویچ پانل ها در واقع بر اساس نوع کاربرد آن ها می باشد و ساندویچ پانل سقفی با ساندویچ پنل دیواری تفاوت‌ های زیادی دارد. بنابراین در انتخاب کردن آن ها حتما باید دقت لازم را داشته باشید.

آشنایی با ساندویچ پانل برای ساختمان ها

مزایا و ویژگی ساندویچ پانل ها

ساندویچ پانل ها در ابعاد تقریبی ۱۰۰ میلی متر تولید می شوند که طول آن ها متغیر است، اما برای محاسبه کردن اندازه آن ها باید ضخامت شان را نیز در نظر گرفت. ضخامت و نوع آن باید طبق ویژگی های ساختمان انتخاب شود. برخی از مزایایی که این ساندویچ پانل ها دارند عبارتند از:

  1. نصب آسان و سریع

برخلاف بسیاری از سیستم های سنتی ساندویچ ها را به راحتی می توان در ابعاد مختلف و هم چنین بر اساس نوع عایق آن ها به آسانی نصب کرد. بنابراین در یک بازه زمانی بسیار کوتاه امکان نصب کردن ساندویچ پانل ها وجود دارد و به نوعی می توان گفت استفاده از آن ها صرفه جویی در زمان نیز می باشد.

  1. عایق برودتی و حرارتی

ساندویچ پانل جزو مصالح ساختمانی محسوب نمی‌ شود اما در برابر رطوبت و حرارت به صورت یک عایق عمل می کند. این ساندویچ پانل ها در برابر حرارت نیز مقاومت خوبی دارد و دوام و استحکام ساختمان را کاملاً تضمین می کنند. بهترین ساندویچ پانل نوعی از آن است که این ویژگی ها را داشته باشد.

  1. ظاهر زیبا

ساندویچ پانل هایی امروزه در بازار وجود دارند در طرح ها و رنگ های مختلف تولید شده اند و می توانند ظاهری زیبا به ساختمان ها ببخشند. نصب ساندویچ پانل سقفی و دیواری نیز بسیار آسان است.

  1. مقاومت در برابر آتش

وقتی ساندویچ پانل در ساختمان ها استفاده می شود، در واقع شما سرعت گسترش آتش را به طور چشم گیری کاهش داده‌ اید. به این ترتیب امنیت مالی و جانی را برای ساکنان ساختمان برقرار کرده اید. هنگام انتخاب کردن ساندویچ پانل ها جهت عایق حریق موادی مانند ارتفاع، اندازه، مدت زمان آتش و غیره را نیز در آن ساختمان مد نظر داشته باشید.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی ویژگی های جذاب ساندویچ پانل برای ساختمان‌ پرداختیم و گفتیم که این ساندویچ پانل ها چه ویژگی ها و مزایای خوبی جهت استفاده در انواع ساختمان ها دارند که عایق بندی حرارتی یکی از آن ها می باشد و امروزه با ظاهرهای جذاب و زیبایی در بازار موجود هستند و نصب آن ها می تواند زیبایی منحصر به فرد به ساختمان ها ببخشد. در واقع این ساندویچ پنل ها طرح نوینی از تزیین نمای ساختمان محسوب می شوند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Open chat