ru
Ru
En
fa
Fa
255px-Flag_of_Iran.svg

تلفن دفترمرکزی ۰۲۱-۲۹۳۲

کاربرد ساندویچ پانل در ساخت سوله

امروزه ساندویچ پانل به دلیل مزایایی از جمله سبک وزن بودن، عایق پذیری بالا و مقاومت در برابر انواع ضربات و بلایای طبیعی کاربردهای زیادی در موارد مختلف از جمله ساخت سوله دارد. در این مقاله به بررسی دقیق تر خواهیم پرداخت.

استفاده از ساندویچ پانل در ساخت سوله

سوله یک سازه صنعتی است که در ساخت آن از انواع ساندویچ پانل سقفی و دیواری استفاده می شود.  یکی از مواد و متریال اصلی تشکیل دهنده سوله ها، ساندویچ پانل است.

ساندویچ پانل به دلیل قیمت کم تر و به صرفه تری که نسبت به مصالح سنتی دارد، در ساخت سوله های صنعتی نیز از آن استفاده می شود.

 پوشش سقف سوله

یکی از کاربردها، پوشش سقف سوله با استفاده از این پانل ها است. برای پوشش سقف سوله از ساندویچ پانل با فوم پلی اورتان استفاده می کنند تا در برابر انواع میکروب ها، قارچ ها، اسیدها، بازها و…مقاومت بالایی بتوانند از خود نشان دهند.

همچنین در مواردی نیز از ساندویچ پانل سقفی پلی استایرن، ورق گالوانیزه و پشم شیشه برای پوشش سقف سوله استفاده می کنند.

اما در صورتی که بحث عایق بودن سازه برایتان اهمیت بیشتری دارد، بهتر است از ساندویچ پانل سقفی پشم سنگ و یا جنس سفال استفاده کنید که در برابر عوامل طبیعی از جمله آتش سوزی مقاومت بیشتری دارد.

 پوشش دیوار سوله

برای پوشش دیوار سوله از ساندویچ پانل دیواری استفاده می کنند و معمولا از انواع ساندویچ پانل دیواری پلی اورتان، پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه برای پوشش دیوار سوله استفاده می کنند.

همچنین در  پوشش دیوار سوله اندازه و ضخامت ورق ساندویچ پانل بسیار مهم است و بنابراین باید از نوع دورو ساندویچ پانل استفاده کرد.

علاوه بر پوشش سوله های صنعتی، از ساندویچ پانل دیواری برای ساخت دسوار مکان هایی مثل سوله های مرغداری، پرورش قارچ، گل و گیاه و… استفاده می شود.

استفاده از ساندویچ پانل در ساخت سوله

مزایای ساخت سوله با استفاده از ساندویچ پانل

  • همان طور که می دانید و در این مقاله نیز به آن اشاره کردیم، ساندویچ پانل در مقایسه با انواع مصالح سنتی سبک وزن تر است و کاربرد سوله در ساخت ساندویچ پانل باعث می شود تا وزن نهایی سوله کم تر شود.
  • به دلیل همین سبک وزن بودن ساندویچ پانل، کاربرد ساندویچ پانل در انواع سازه ها از جمله ساخت انواع سوله بیشتر می شود؛ زیرا به راحتی می توان حتی آن ها را در مکان های صعب العبور استفاده کرد.
  • به دلیل آن که ساندویچ پانل ها ضخامت کم تری نسبت به مصالح سنتی دارند، استفاده از ساندویچ پانل برای سوله می تواند در حجم فضای اشغال شده بسیار صرفه جویی کند و فضای بیشتری را در اختیار کارکنان سوله قرار بدهد.
  • از آن جایی که طول عمر سازه هایی مانند سوله به دلیل نوع کاربردشان بسیار با اهمیت است، امروزه ترجیح می دهند که به جای استفاده از مصالح سنتی در ساخت سازه هایی مانند سوله از ساندویچ پانل استفاده کنند که به دلیل مواد و متریال به کار رفته در آن طول عمر بالاتر و نیاز کم تری به تعمیر و نگه داری دارد.
  • همچنین ساندویچ پانل ها در برابر صوت، رطوبت و حوادث طبیعی بسیار مقاوم هستند که این مسئله در مورد ساخت سازه هایی مانند سوله می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.
  •  در ساخت و ساز مکان هایی مانند سوله بسیار مهم است که حشره ای به داخل سازه نتواند نفوذ کند و کاربرد ساندویچ پانل در ساخت سوله ها این امر را میسر می سازد.
  • از آن جایی که ساخت انواع سازه ها مانند سوله با استفاده از مواد و مصالح سنتی بسیار زمان بر است، اکثرا ترجیح بر این است که از ساندویچ پانل برای سازه های خود استفاده نمایند.

سخن آخر

در این مقاله با کاربرد ساندویچ پانل در ساخت سوله آشنا شدید و دریافتید که از ساندویچ پانل به دلایل داشتن مزایایی همچون سبک وزن بودن، قابلیت جابه جایی در مکان های صعب العبور، عایق پذیری بالا در برابر صوت و حرارت و مقاومت در برابر بلایای طبیعی در سازه های مختلفی از جمله ساخت سوله استفاده می شود.

همچنین برای نصب ساندویچ پانل، خرید ساندویچ پانل و… می توانید با کارشناسان کبیرپانل در ارتباط باشید و پس از دریافت مشاوره رایگان، خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Open chat