ru
Ru
En
fa
Fa
255px-Flag_of_Iran.svg

تلفن دفترمرکزی ۰۲۱-۲۹۳۲

کاربرد و مزایای ساندویچ پانل طرح چوب

همان طور که میدانید، ساندویچ پانل یک محصول بسیار مقرون به صرفه است که امروزه در صنایع مختلف بسیار مورد توجه قرار گرفته است و به همین دلیل شاهد تولید انواع متنوعی از ساندویچ پانل هستیم. در این مقاله نیز قصد داریم تا در مورد کاربردها و مزایای ساندویچ پانل طرح چوب مطالبی را به شما ارائه دهیم.

درباره ساندویچ پانل طرح چوب

ساندویچ پانل در طرح و رنگ های متنوعی به بازار عرضه شده است. یکی از انواع ساندویچ پانل نیز ساندویچ پانل طرح چوب است که توانسته نسبت به سایر انواع پانل های موجود طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کند.

ورقه رویی این نوع ساندویچ پانل از جنس چوب و فایبرگلس است که ورق های ان به وسیله رزین به یکدیگر متصل میشوند و در انواع سقفی و دیواری در بازار موجود است.

مشخصات ساندویچ پانل دیواری طرح چوب

  • ضخامت این نوع پانل ها بین 0.5 تا 0.7 میلیمتر است.
  • رنگ های متنوع و مختلفی دارد.
  • با عرض ثابت 15/1 موجود است.

ساندویچ پانل سقفی طرح چوب

  • طول این نوع پانل ها با توجه به سفارش و درخواست مشتری بین 2 تا 12 متر متغیر است.
  • عرض ثابت آن 8/1 است.

آیا ساندویچ پانل طرح چوب همان ویژگی های چوب را دارد؟

بر خلاف نام این نوع پانل ها  که با نام ساندویچ پانل طرح چوب شناخته شده اند، برخی ویژگی های چوب مثل پوسیدگی و تورم را ندارد و علاوه بر این ویژگی، ظاهر و نمای زیبایی نیز دارد. دوام و استحکام این نوع پانل ها به این علت است که در قسمت میانی آن ها از مواد فیبری و یا فوم پلی استایرن استفاده شده که به لایه رویی که از جنس چوب است متصل میشود.

یکی از خواص مواد فیبری این است که باعث افزایش مقاومت کششی  و استحکام سازه میشود و بر خلاف چوب در محیط هایی با رطوبت بالا دچار پوسیدگی نمیشود و از مقاومت بیار بالایی برخوردار است.

از جمله خواص فوم پلی استایرن نیز میتوان به مقاومت و استحکام بالای آن ها، سبک وزن بودن، مقاومت در برابر  انواع قارچ و خوردگی، عایق برودت و حرارت و مقاومت بالا در برابر ضربه اشاره کرد.

کاربرد ساندویچ پانل طرح چوب

کاربرد ساندویچ پانل طرح چوب

صنایع چوب

از این نوع پانل ها به دلیل داشتن شکل ظاهری و نمای زیبا و همچنین مقاومت بالا در برابر رطوبت و انواع صربه در صنایع چوب و به ویژه صنعت ساخت مبلمان استفاده زیادی میشود.

صنعت ساخت و ساز

در صنعت ساختمان سازی از جمله ساخت مجتمع های تجاری، مسکونی، کانکس و… نیز میتوان به خاطر شکل و نمای زیبایی که به دکوراسیون ظاهری ساختمان می بخشند و  هزینه ساخت و ساز را کاهش میدهند استفاده کرد.

ساختن سازه های محدب و مقعر

به دلیل ویژگی نصب آسان که در مورد همه ساندویچ پانل ها صدق میکند، میتوان از آن ها در ساخت سازه های محدب و مقعر نیز استفاده نمود.

ساختن قایق

به دلیل ضد آب بودن پانل طرح چوب از آن ها میتوان برای ساختن سازه هایی مانند قایق نیز استفاده کرد و به طور کلی به دلیل داشتن هسته ضد آب و مقاوم، از این نوع پانل ها بیشتر در ساخت قایق استفاده میشود

مزایای ساندویچ پانل طرح چوب

  • سبک وزن بوده و عایق پذیری بسیار بالایی دارند.
  • به دلیل استفاده از مواد فیبری در قسمت میانی این نوع ساندویچ پانل ها، خاصیت انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند.
  • به دلیل وجود مواد فایبرگلس در ساختار  این نوع پانل ها، در برابر  آب و رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارند.
  • در برابر انواع ضربات مقاومت بسیار بالایی دارند.
  • جایگزین بسیار خوبی به جای چوب است.
  • دارای تاب خوردگی نیست
  • در اندازه و ضخامت های گوناگون موجود هستند.

همچنین در نظر داشته باشید شما برای خرید ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی نیز می توانید به سایت کبیرپانل مراجعه نمایید.

قیمت پانل در بازار

با توجه به نوسانات موجود در بازار  قیمت آن متغیر است و نمی توان قیمت ثابتی را در نظر گرفت. با توجه به نوع سفارش مشتری، طول و عرض سازه و  تعداد پانل مورد مورد استفاده و… قیمت آن ها متفاوت است.

سخن آخر…

در این مقاله با ویژگی ها، کاربرد ها و مزایای پانل طرح چوب آشنا شدید. پانل های طرح چوب به دلیل نمای زیبای ظاهری و مقاومت بالایی که در برابر آب خوردگی و رطوبت دارد تقاضای آن روز به روز در حال افزایش است و توانسته محبوبیت زیادی را نسبت به انواع دیگر ساندویچ پانل ها برای خود کسب کند.

شما نیز میتوانید بنا به سلیقه و نوع مکانی که می خواهید در آن جا از پانل طرح چوب استفاده کنید، از تکنسین های حرفه ای و کاربلد کبیرپانل در این زمینه کمک بگیرید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Open chat