ru
Ru
En
fa
Fa
255px-Flag_of_Iran.svg

تلفن دفترمرکزی ۰۲۱-۲۹۳۲

مراحل نصب ساندویچ پانل سقفی

مراحل نصب ساندویچ پانل سقفی چگونه است؟

ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل ها که امروز بسیار کاربرد دارد امروزه جایگذین مصالح قدیمی گشته اند . ساندویچ پانل های سقفی دو ورق یک رو هستند که (یک رو ورق یک رو فویل ، یک رو ورق یک رو نایلون ، یک رو ورق یک رو کاغذ تشکیل می شوند ) . عرض استاندارد ساندویچ پانل های سقفی ۱/۰۷ است که از آن ۷ سانتی مترش اورلپ هست که با پنل های کنارش همپوشانی دارد و ۱ متر مفید از آن دارای کار و طولی هست که مشتری سفارش می دهد . ورق های ساندویچ پانل ها در اشکال سینوسی (کرکره ای) ، شادولاین ، ذوذنقه ای و سفالی تهیه می شوند .

 

کاربرد های ساندویچ پانل های سقفی

✔️پوشش سقف سوله ساختمان صنعتی

✔️کانتیر حمل و نقل

✔️سرد خانه های ثابت و متحرک

✔️انبارها

✔️مثالاَ ، برای پوشش دهی سوله ای که پرورش قارچ و انبار خرما انجام می دهد ، مرغداری ها معمولا از پنل هایی با ضخامت 5 سانتی متر استفاده می شود . برای سردخانه ها(زیر صفر و بالای صفر) هم ضخامت ۱۰_۲۰ سانتی متر استفاده می شود.

بیشتر بخوانید:ساندویچ پانل های بتنی چه مزایایی دارند ؟

مزیت های پانل سقفی:

✔️عایق گرما ، سرما ، صوت و رطوبت هستند.

✔️در مقابل باد ، رانش زمین ، زلزله و مواد شیمیایی مقاوم هستند .

✔️پانل های سقفی ارزان قیمتند و تنوع رنگ زیادی هم دارند و همچنین دارای قابلیت بازیافت هستند.

✔️پانل های سقفی به آسانی نصب و راه اندازی می شوند .

✔️وزن ساندویچ پانل های سقفی بسیار کم می باشد و باعث شده که هم به آسانی جابه جا شوند و هم وزن کل سازه را کم تر می کنند . دیواری

✔️پانل های سقفی یا همان ساندویچ پانل سقفی در تمام اقلیم ها و آب و هوا ها قابل استفاده هستند .

 نصب ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل های سقفی همانطور که گفتیم در دو مدل ساندویچ پانل ذوذنقه و ساندویچ پانل سفالی می باشند و برای اجرا و نصبش باید به مراحل نصبش و نکاتش اشراف داشته باشیم تا از پس این کار بربیاییم . ساندویچ پانل سقفی ذوذنقه ای و ساندویچ پانل های اورلپ اصلا آب نمی تواند داخلش نفوذ کند و همچنین امکان اورلپ شدن رو هم را دارند و می توان محل اتصالشان را نیز آب بندی نمود ‌ تبادل حرارت در محل اتصال زیاد می باشد و پانل با چسبندگی زیادی در این محل چسب دارند به همین دلیل در اینجا از چسب های سیلیکونی ، نوار چسب های یک طرف که چسب دار هستند را استفاده می کنند .

همچنین از فلاشینگ و آبرو در نصب ساندویچ پانل های سقفی هم استفاده می شود که آب باران را خارج و هدایت می کند و کنار سقف نصب می شوندو سقفتان را کاملا آب بندی می کنند . ساندویچ پانل های سقفی محدودیت رنگی ندارند و هر رنگی که مد نظر دارید را می توانید تهیه نمایید ‌

مراحل نصب ساندویچ پانل های سقفی

✔️قبل از هرچیزی از ایمنی خود مطمئن شوید و بررسی کنید که پرلین ها که در ساختار پشتی پانل های سقفی شما هستند در سر جای خود تعبیه شده اند و با پروژه شما تطبیق دارند یا خیر . طول دهانه ، عرض فلنج پرلین و ..‌ بررسی شود .

✔️قبل از نصب ساندویچ پانل سقفی بایستی اطمینان حاصل بفرمایید که آیاسطح ایمنی براساس مقررات فعلی اجرا شده است یا خیر ؟ (پارپت، توری محافظ ضد سقوط، خط نجات و …).

✔️قبل از هر کاری حتما خطوط برق را بایستی بررسی نمایید و همچنین موارد ایمنی را لطفا ، حتما رعایت کنید و احتیاط کنید ، همینطور حتما به مجری ای که نصب ساندویچ پانل سقفی را انجام می دهد توصیه کنید که همراه خود دستکش بیاورد که در برش احتیاط نماید وبهتر است از کفش هایی با کفی نرم استفاده کند که هیچگاه به پانل سقفی آسیب وارد نشود و پانل سقفی خش و ترک بر ندارد .

✔️هنگامی که پانل هارا به طور مستقیم با جرثقیل بلند می کنید بایستی حتما یک طناب بر روی یک بسته ثابت قرار گرفته باشد تا اینکه جابجایی پانل سقفی بهتر شود و ساندویچ پانل سقفی بتواند توسط مجری به هر طرف چرخانده شود .

✔️نحوه نصب پانل سقفی پس از قرار دادن آنها در محل نصب به این صورت است که،قبل از نصب فیلم محافظ پلی اتیلن در قسمت داخلی باید برداشته شود. در قسمت خارجی هم باید فیلم محافظ در امتداد لبه های پانل و مفصل برداشته شود. لطفا اگر به نحوه اتصال ساندویچ پانل سقفی به قوطی آشنا هستید اینکار را انجام دهید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Open chat