ru
Ru
En
fa
Fa
255px-Flag_of_Iran.svg

تلفن دفترمرکزی ۰۲۱-۲۹۳۲

مفهوم و کاربرد ساندویچ پانل در صنعت ساخت و ساز

مفهوم و کاربرد ساندویچ پانل در صنعت ساخت و ساز چیست؟ آیا با انواع مختلف و متنوع ساندویچ پانل ها و کاربرد آن ها در صنعت ساخت و ساز آشنا هستید؟ آیا می دانید چگونه می توان ساندویچ پانل ها را جایگزین مصالح ساختمانی سنتی کرد؟ ساندویچ پانل ها به نوعی از مصالح ساختمانی مدرن و نوین می گویند که به صورت دو لایه ورقه ای ساخته شده‌ اند. لا به لای این ورق ها نیز از موادی مانند پلی اورتان، استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه پر شده است. در این متن به مفهوم و کاربرد ساندویچ پانل در صنعت ساخت و ساز می پردازیم.

ساندویچ پانل آلوزینک

مفهوم و کاربرد ساندویچ پانل در صنعت ساخت و ساز

ساندویچ پانل ها در واقع دسته ای از مصالح ساختمانی هستند که به صورت دو ورقه مستحکم در کنار یک دیگر قرار گرفته اند، لا به لای این ورقه ها از موادی مانند پشم سنگ، پشم شیشه، استایرن، اکس پی اس، پلی یورتان و غیره پر شده است. از این ورقه های مستحکم جهت پوشش دهی دیوارها و یا سقف ها استفاده می شود و در مکان‌ هایی مانند سردخانه ها و فضاهای صنعتی، برخی از ساختمان های پیش ساخته، کانکس ها و غیره کاربرد دارد. به طوری که بسیاری از ساندویچ پانل ها امروزه جایگزین برخی از مصالح ساختمانی پیشین و سنتی شده‌ اند، چون دارای کاربردها و مزایای خوبی هستند. این سازه های زیبا و جذاب به دسته ساندویچ پانل های دیواری و سقفی تقسیم بندی می شوند.

کاربردهای انواع ساندویچ پانل های سقفی و دیواری

از کاربردهای ساندویچ پانل های سقفی و دیواری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سوله‌ ها
  2. مدارس
  3. صنایع دفاعی
  4. انبارها و سالن ها
  5. بیمارستان ها و درمانگاه های سیار
  6. کانکس ها و کانتینرها
  7. سردخانه های نیمه صنعتی
  8. سردخانه های صنعتی
  9. مناطق مسکونی و ویلاهای پیش ساخته
  10. مکان های سرپوشیده
  11. سقف های کاذب

کاربرد ساندویچ پانل های سقفی

نوع ساندویچ پانل سقفی جهت پوشش سقف استفاده می شود و به ساندویچ پانل های سقفی معروف هستند. مزایای زیادی از جمله قیمت پایین، سبک بودن، عایق بندی خوب در برابر سرما و گرما، مقاومت بالا و غیره دارند، به همین دلیل توانسته اند جایگزین بسیاری از مصالح سنتی شوند و امروزه در بسیاری از سازه های شهری و حتی سازهای صنعتی نیز به کار برده می‌ شوند.

قیمت ساندویچ پانل 10 سانتی

کاربرد ساندویچ پانل های دیواری

انواع ساندویچ پانل های دیواری نیز به علت ویژگی هایی مانند استحکام بالا، عایق بندی خوب، نصب آسان، پوشش دهی زیبا و متنوع جایگزین مصالح ساختمانی سنتی شده‌ اند و برای پوشش دهی دیواره های برخی از سازه های صنعتی و ساختمانی از جمله سردخانه‌ ها، سوله ها، گلخانه ها، کانکس ها، انبارها، سالن های پرورش طیور و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.

ساندویچ پانل ها با فوم های مختلف و متفاوتی تولید می شوند که هر کدام از آن ها جهت مصارف خاصی مورد استفاده هستند. از جمله آن‌ ها می‌ توان به:

  1. ساندویچ پانل های پلی اورتان
  2. ساندویچ پانل های استایرن
  3. ساندویچ پانل های پشم سنگ
  4. ساندویچ پانل های پشم شیشه
  5. ساندویچ پانل های xpx

و.. اشاره کرد.

در نوع دیگری از دسته بندی انواع ساندویچ پانل ها را بر اساس نوع ورق به کار رفته در آن ها مورد استفاده قرار می دهند که طی این دسته بندی ساندویچ پانل ها به دو دسته ساندویچ پانل های دارای ورق های آلومینیوم و ساندویچ پانل های دارای ورق های گالوانیزه تقسیم بندی می شوند. کاربرد این دو دسته کاملا متفاوت است و هر کدام از آن ها را باید متناسب با نوع پروژه انتخاب کرد.

سخن پایانی

در این قسمت مفهوم و کاربرد ساندویچ پانل در صنعت ساخت و ساز را معرفی کردیم و توضیح دادیم که ساندویچ پانل ها انواع و اقسام مختلفی دارند و کاربرد آن ها امروزه در صنعت ساخت و ساز بسیار متنوع و گسترده است، به طوری که در بسیاری مکان ها این سازه های متنوع و نوین توانسته اند جایگزین بسیاری از مصالح ساختمانی سنتی شود. برای اطلاعات دقیق تر و بیش تر در ارتباط با مفهوم و کاربرد ساندویچ پانل در صنعت ساخت و ساز به سایت کبیر پانل بروید و مطالب بیش تری را در این سایت مطالعه کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Open chat