ru
Ru
En
fa
Fa
255px-Flag_of_Iran.svg

تلفن دفترمرکزی ۰۲۱-۲۹۳۲

ساندویچ پانل آلوزینک کاربردها و مزایا

در مطالب پییشین مقالات سایت کبیرپانل با انواع ساندویچ پانل مثل ساندویچ پانل طرح آجر، ساندویچ پانل ضد حریق و… آشنا شدید. ساندویچ پانل انواع مختلف و متنوع زیادی در بازار دارد که ساندویچ پانل آلوزینک نیز جزو یکی از انواع پانل هاست. این پانل ها از ورق آلوزینک ساخته شده اند که ادامه مقاله، اطلاعات بیشتری را در مورد نوع ورق استفاده شده در این نوع پانل ها و همچنین کاربردها و مزایا پانل های آلوزینک دریافت خواهید کرد. پس تا انتهای مقاله با ما همراه بمانید.

ویژگی های پانل آلوزینک

نام دیگرساندویچ پانل آلوزینک، ساندویچ پانل گالوانیزه است. پانل آلوزینک از ترکیب آلومینیوم، سیلیکون و روی تشکیل شده است. به خاطر آلیاژهای به کار رفته در آن، مقاومت بسیار بالایی در برابر انواع ضربات فیزیکی و… دارد. این نوع پانل ها در مناطقی که تراکم مواد شیمیایی و آلاینده در آن جا زیاد باشد، مقاومت بالایی از خود نشان می دهند.

این نوع پانل ها از نوعی پلی استر کوره ای نیز میباشند که ضخامت آن 25 میکرون است که این ویژگی پانل های آلوزینک سبب میشود تا عایق به خوبی در میان لایه های پانل قرار گیرد.

سایر مشخصات فنی ساندویچ پانل آلوزینک

ضخامت ورق: ضخامت مورد استفاده در این پانل ها، 0.5 تا 0.7 میلیمیتر است.

نوع فوم مورد استفاده: فوم پلی اورتان سخت

طول: بسته به سفارش مشتری از 2 تا 12 متر است.

رنگ پانل

پانل آلوزینک را میتوان در انواع رنگ ها و همچنین ابعاد مختلف بسته به مکان مورد نظر سفارش داد تا در محل مد نظر نصب گردد. از انواع رنگ های موجود رد بازار این نوع پانل ها میتوان به رنگ های سفید، سبز، آبی، قرمز، زرد، کرم، قهوه ای، نقره ای و… اشاره کرد.

کاربردهای ساندویچ پانل آلوزینک

ساندویچ پانل آلوزینک هم مانند انواع ساندویچ پانل های موجود در بازار کاربردهای مختلفی دارد که از جمله کاربردهای آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

ساندویچ پانل آلوزینک

مزایای استفاده از پانل آلوزینک در سازه های مختلف

پانل آلوزینک به خاطر برخورداری از یکسری مزیت ها می تواند به صرفه باشد. از جمله مزایای این نوع پانل ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت بالا در برابر حرارت و ساییدگی
  • انعطاف پذیری
  • عدم زنگ زدگی
  • طول عمر بیشتر نسبت به سایر انواع پانل ها
  • به خاطر  ساختار اورلپی که این پانل ها دارند، از نفوذ آب به داخل سازه جلوگیری میگردد
  • قیمت مناسب و به صرفه تر نسبت به سایر انواع پانل های موجود در بازار

انواع پانل آلوزینک

انواع ساندویچ پانل آلوزینک را میتوان به دو دسته ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی تقسیم بندی کرد.

فرآیند تولید تولید ساندویچ پانل آلوزینک سقفی

  • در نوع سقفی این نوع پانل ها، در ابتدا ورق آلوزینک را به صورت کوسیل وارد دستگاه میکنند.
  • در مرحله بعد،آن را تغییر شکل میدهند و به صورت گام دار در می آورند.
  • نوع سقفی ساندویچ پانل آلوزینک به دو صورت یک رو و  دو رو تولید میشوند و از آن میتوان برای دیواره سوله، سقف سردخانه های صنعتی و… استفاده کرد.

فرآیند تولید پانل آلوزینک دیواری

در فرآیند این نوع از انواع پانل آلوزینک، ابتدا و در مرحله اول ورق های آلوزینک را که از قبل رنگ شده اند، به صورت نورد شده در دستگاه قرار می هند

در مرحله بعد به آن ها فوم تزریق میگردد.

قیمت پانل در بازار

قیمت پانل آلوزینک و هزینه نهایی نصب آن بسته به ابعاد مورد سفارش مشتری، مواد اولیه به کار رفته در پانل و…میتواند متغیر باشد و نمیتوان قیمت ثابتی را برای آن در نظر گرفت.

برای نصب پانل های خود میتوانید با تکنسین های مجرب و متخصص کبیر پانل در ارتباط باشید تا کار نصب ساندویچ پانل های شما را در سریع ترین زمان ممکن و با مناسب ترین قیمت انجام دهند.

سخن آخر

در این مقاله با پانل آوزینک، کاربردها، مزایا، مشخصات فنی و… آشنا شدید. این نوع پانل ها نیز مانند سایر انواع پانل ها کاربردهای زیادی در صنایع گوناگون دارند و به سبب مقاومت بالاتری که دارند از آن ها میتوان در مناطقی که میزان تولید آلاینده های شیمیایی و صنعتی آن زیاد است استفاده کرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
Open chat